به گزارش اکوایران، احسان خاندوزی امروز (شنبه ۶ آبان) در مراسم نکوداشت پدافند غیرعامل که در محل سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد افزود: خوشبختانه تلاش‌های رئیس جمهور و ارکان نظام برای ایجاد ثبات در فضای روانی و اقتصادی جامعه موثر واقع شد.

وی افزود: علی‌رغم فشارهایی که برای بهم ریختن بازار ارز بعد از جنگ اخیر وجود داشت، مدیریت شد و این موضوع کنترل شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه از اکنون در حال هدایت ذهن تجار و فعالان اقتصادی برای ایجاد التهاب در اقتصاد در سال آینده هستند، تصریح کرد: امروز در جهت خلق آینده مطلوب خود از طریق تمرکز بر مولفه‌های روانی و ذهنی تلاش می‌کنند.

خاندوزی ادامه داد: امروز امنیت اقتصادی کشور مرهون تدابیر پیشگیرانه است. بسیاری از مشکلاتی که در سال ۹۷ همزمان با آغاز دور جدید تحریم‌ها با آنها مواجه شدیم و برخی از آنها متاسفانه تا امروز هنوز گریبان اقتصاد ما را در ید خود دارد، با اقدامات پیش‌دستانه، قابل کنترل بود.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، اگر همه کانال‌های نقل و انتقالی خود را به سوئیفت یا پیام رسان‌های خاص متصل نمی‌کردیم تا کل شبکه پیام‌رسان‌های مالی کشور دچار مشکل بشود و نگاه پدافندی می‌داشتیم، می‌توانستیم از آسیب‌هایی که امروز وارد شد، جلوگیری کنیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: این ضعف‌های سیستمی اگر پیش از این تدبیر می‌شد بسیاری از مشکلات را نداشتیم. آیندگان هم ما و شما را همینطور در آینده قضاوت می‌کنند.