به گزارش اکوایران ، قیمت دلار امروز دوشنبه 22 مرداد ماه در بازار ارز هرات نوسان صعودی را ثبت کرد و تا 49 هزار و 300 تومان بالا رفت. این قیمت در واقع نسبت به روز قبل 250 تومان رشد را نشان می دهد.

در بازار گفته می‌شود که فردا به مناسبت دومین سالگرد تصرف افغانستان توسط طالبان و سرنگونی دولت قانونی این کشور که البته طالبان از آن با عنوان پیروزی یاد می‌کنند، بازار هرات تعطیل است.

با این حال نرخ دلار در تهران نسبت به روز قبل رنج شد و نوسان قابل توجهی را تجربه نکرد. طبق اظهارات معامله‌ گران هر برگ اسکناس آمریکایی امروز در بازار فردوسی در محدوده 49 هزار و 100 تا 49 هزار و 300 تومان به فروش رسید. نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود و در محدوده 13 هزار و 650 تومان معامله شد.

معامله گران معتقدند در حال حاضر محدوده 49 هزار و 200 تومان برای قیمت دلار مهم است. به عقیده این گروه در صورتی که دلار بالای این محدوده تثبیت بدهد، رسیدن آن به نیمه کانال 49 هزارتومان  محتمل است.

با این حال فنی‌ها معتقدند 48 هزار و 600 تومان مرز حمایتی برای  قیمت دلار است که اگر از دست برود، امکان فشار فروش در بازار افزایش می یابد. فعالان بازار می گفتند اگر دلار از این محدوده پایین برود احتمال عقب نشینی تا 48 هزار و 300 تومان  وجود دارد. 

در بازار امروز چند خبر مهم مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت و شامه بازار دلار تیزتر شد. به نظر می رسد خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان مانع اصلی رشد قیمت ها در بازار فردوسی بود و باعث شده معامله گران دست به عصا در بازار قدم بردارند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم امروز در نشست خبری خود گفته خوشبین هستم که بخشی دیگر از دارایی‌های ایران در مقطع زمانی آینده نزدیک آزاد شود و درباره 23 میلیارد دلار نیز  گفت: نه عدد ۵ میلیارد را تایید می‌کنم و نه رقم دیگری که اشاره کردید. کنعانی همچنین از سفر وزیر خارجه ایران به عربستان خبر داد.

روز گذشته یکی از خبرنگاران الجزیره درباره میزان دارایی‌های آزاد شده ایران در مذاکرات اخیر با آمریکا ادعای جدیدی را مطرح کرد. او مدعی شد پول آزاد شده ایران ۲۳ میلیارد دلار است ، نه ۶ میلیارد!

از سوی دیگر وال‌استریت‌ژورنال، در گزارشی نوشت که توافق ایران و آمریکا احتمالا گام اول برای احیای بخشی از برجام است. پیش از این، روز پنج‌شنبه روزنامه نیویورک تایمز  در گزارشی اعلام کرد که مطابق با توافق حاصل شده میان تهران و واشنگتن، پنج آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به 6 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش در کره جنوبی برای مصارف بشردوستانه، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

قیمت طلا 18 عیار در در زمان نگارش این گزارش تقریبا 14 هزار تومان از روز قبل بالاتر بود و در محدوده 2 میلیون و 335 هزار و 400 تومان به فروش رسید. قیمت سکه امامی هم مانند نرخ دلار امروز تقریبا رنج بود و خریدار قابل توجهی نداشت. به این ترتیب قیمت سکه مانند روز گذشته در محدوده 28 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رسید.