به گزارش اکوایران: شاهین مستوفی، مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور، جزییات معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزد در بودجه 1403 را بررسی کرده است.

مستوفی با تاکید بر تکالیف مالیاتی تعیین نرخ مالیات بر درآمد حقوق همه ساله در قوانین بودجه تعیین می‌شود که سازمان امور مالیاتی نیز اقدامات خودش را برای محاسبه مالیات را براساس مبالغی که در بودجه نهایی می‌شود، انجام می‌دهد. اکنون در تبصره 16 لایحه پیشنهادی سازمان برنامه که تنظیم شده این سقف عدد 120 میلیون تومان برای یکسال معافیت درآمد مالیاتی هر شخص از محل مجموع درآمد‌های ناشی از منبع حقوق توسط تمامی کارفرمایان خواهد بود.

او همچنین در ادامه اظهار داشت که ماهانه 10 میلیون تومان از مجموع درآمد‌هایی که در جهت سرفصل حقوق درآمد دارند مشمول معافیت خواهد بود.

مستوفی همچنین در خصوص عدم تغییر سقف معافیت عنوان کرد که سازمان برنامه و بودجه به منظور کنترل درآمد‌ها و هزینه‌های یکسال کشور تصمیمات خودش را اجرایی می‌کند و عددی را که پیشنهاد داده بود، به این واسطه که ما هر ساله یک نرخ تورمی داریم، 

مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی عددی را که پیشنهاد داده بود به واسطه این که به هر حال ما هر سال یک نرخ تورمی داشتیم این عدد نبود و عدد بالاتری را به عنوان معافیت و پایه حقوق پیشنهاد داده بود، اما در سازمان برنامه و بودجه این ارقام و اعداد  را به واسطه این که بتوانند کنترلی را بین تراز درآمد‌ها و هزینه‌ها داشته باشند با این عدد تعیین کردند.

مستوفی خاطر نشان کرد که این اعداد، صرفا اعداد پیشنهادی است که به مجلس می‌رود. سال گذشته این عدد 70 میلیون تومان در یک سال، تعیین و به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد که این عدد در صحن مجلس به 120 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. اکنون هم این احتمال وجود دارد که زمانی که لایحه تصویب شود، با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، تغییر کند.