او توضیح می‌دهد: تحول دیگری که در بازار خودرو اتفاق افتاده این است که در بحث خودروهای وارداتی با افزایش سهم محصولات چینی در بازار روبه‌رو شده‌ایم. در کنار این عوامل با توجه به تورم عمومی که در بازار خودرو و نوسانات متعددی که در قیمت‌ها شاهد هستیم، روندی را می‌بینیم که میانگین سن خودروی مصرفی خانوار در حال افزایش است و سهم خرید و فروش خودروهای دسته‌ دوم از مجموع خرید و فروش افزایش یافته.

به گفته پیش‌بهار، به طور کلی می‌توان گفت بازار خودرو به سمت محصولات پیرتر و باکیفیت پایین‌تر رفته و این موضوع بازار لوازم یدکی را تحت تاثیر قرار داده است. از سوی دیگر عواملی همچون افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها هم روی این بازار تاثیرگذار بوده است.

او به موضوع قیمت‌گذاری دستوری اشاره کرده و می‌گوید: در کنار مجموعه این عوامل در بازار لوازم یدکی هم همچون خودروها با قیمت‌گذاری دستوری روبه‌رو هستیم که این موضوع همانطور که کیفیت خودروها را تحت تاثیر قرار داده، باعث کاهش کیفیت قطعات و لوازم یدکی‌ها هم شده است. این کاهش کیفیت باعث شده بازار فروشندگان لوازم یدکی رونق پیدا کند چون مصرف‌کننده باید مکررا قطعات و لوازم یدکی را جایگزین کند.