به گزارش اکوایران، در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ نمایندگان مجلس با هدف رونق کسب‌وکارهای اینترنتی در بستر سکو (پلتفرم)های داخلی، مالیات کسب و کارهای اشخاص حقیقی که تا پایان سال ۱۴۰۲ پرونده مالیاتی نداشتند را مطابق بند (ت) تبصره ۱۱ مشمول نرخ صفر کردند.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مطابق بند (د) تبصره ۶ به منظور حمایت از کسب‌و‌کارهای اشخاص حقیقی در سکوهای داخلی، این افراد از پرداخت مالیات معاف بودند.

در این زمینه روز گذشته هادی طحان ‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد که در تبصره ۱۱ قانون اساسی که مربوط به فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است، در یکی از احکام با مسئله معافیت درآمد کسب‌وکارهای اینترنتی اشخاص حقیقی و سکوهای داخلی از پرداخت مالیات روبه‌رو هستیم که باید بدانید این مسئله خلاف موازین شرع و قانون اساسی نیست.

خبر مرتبط
۱۲۳ بلاگر ۲۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند/ مالیات‌‌ستانی از اینفلوئنسرها چطور پیش می‌رود؟

اکوایران: سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای بالای ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده گفت: بخش زیادی از این فعالان تمکین نکرده‌اند با این حال ما مکلف به اجرای قانون هستیم. این درحالی است که سخنگوی دولت در سال گذشته نیز از عدم پرداخت مالیات بلاگرها خبر داده بود.

مالیات‌ستانی از اینفلوئنسرهای فعال در پلتفرم‌های خارجی

این معافیت مالیاتی در پلتفرم‌های داخلی درحالی است که احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، در 10 بهمن سال جاری، در نشست خبری خود در خصوص دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر اظهار کرد: ۵۵۱ کاربر مشمول این حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ بودند که ۱۲۳ نفر آن فعال پیشتاز بودند و ۲،۳۰۰ میلیارد تومان مجموع واریزی‌های [درآمد] آن‌ها بود. او تاکید کرد: ما مکلف به اجرای قانون هستیم.