به گزارش اکوایران، با رکوردشکنی قیمت کاکائو در نیویورک، هیچ نشانه‌ای از آهسته شدن روند افزایشی قیمت این محصول دیده نمی‌شود.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت‌های آتی کاکائو در روز دوشنبه (7 اسفند) به دنبال بزرگ‌ترین جهش هفتگی قیمت پس از سال 1999 میلادی، 5 درصد رشد داشت. قیمت‌ها به دنبال خشکسالی و گزارش شیوع بیماری محصولات زراعی در درخت‌های کاکائو توسط تولیدکنندگان اصلی غرب آفریقا با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده‌اند. این اتقاق می‌تواند هزینه‌های تولیدکنندگان شکلات را افزایش دهد و در نهایت این رشد قیمت به مشتریان منتقل شود.

در این میان نشانه‌هایی از کاهش عرضه توسط صادرکنندگان اصلی کاکائو دیده می‌شود. میزان ورود دانه‌های کاکائو به بنادر ساحل عاج که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاکائو است،‌ نسبت به سال گذشته میلادی به یک‌سوم کاهش پیدا کرده و صادرات نیجریه نیز در ژانویه کاهش یافته است.

نمودار 1

این اتفاق باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به در دسترس بودن میزان کافی کاکائو برای انجام تعهدات فروشی است که از پیش مورد توافق قرار گرفته‌اند. در این میان، تولیدکنندگان شکلات ممکن است از بازار معاملات آتی استفاده کنند تا بتوانند کاکائوی مورد نیاز خود را به دست آورند.