به گزارش اکوایران، سرویس سرمایه گذاری آژانس رتبه بندی مودیز به دنبال شتاب قدرتمند اقتصاد هند در فصول اخیر، روز دوشنبه پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را افزایش داد. 

به گفته مودیز، اقتصاد هند عملکرد بسیار خوبی داشته است و داده­‌های قوی‌­تر از انتظار آن در سال 2023 سبب شده آنها پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در 2024 را از 6.1 به 6.8 درصد افزایش دهند؛ هند احتمالا سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی را در میان کشورهای گروه بیست خواهد داشت.

اقتصاد هند در سه ماهه پایانی 2023 بیشترین رشد را در طول یکسال و نیم گذشته داشته است، که با "تولید قوی" و "فعالیت ساخت­‌وساز" هدایت شده است، به‌طوری که رشد در این دوره به 8.4 درصد رسید که پیش بینی 6.6 درصدی اقتصاددانان را پشت‌­سر گذاشت. داده‌ها­ گویای آن هستند که رشد اقتصادی قوی در سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته، در فصل اول سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته مودیز، "جمع آوری مالیات کالاها و خدمات"، "افزایش فروش خودرو"، "خوش بینی مصرف کنندگان" و "رشد دو رقمی اعتبار" گویای آن است که تقاضای مصرف شهری همچنان تاب آور است؛ در سمت عرضه نیز، "افزایش شاخص مدیران خرید تولید کارخانه‌­ای و خدمات" به شواهد مبنی بر شتاب پایدار اقتصادی می‌افزاید.

این آژانس رتبه بندی همچنین انتظار دارد پس از انتخابات عمومی که تا ماه می برگزار می‌شود تمرکز بر توسعه زیرساخت­‌ها در این کشور ادامه داشته باشد.

درحالی که هزینه‌­های سرمایه صنعتی خصوصی به کندی افزایش یافته است، انتظار می‌رود با متنوع سازی زنجیره عرضه و پاسخ سرمایه گذاران به برنامه‌های دولت برای تقویت صنایع کلیدی رشد کند.

افزایش استفاده از ظرفیت‌ها، رشد اعتباری قوی و احساسات تجاری خوش‌بینانه به چشم‌انداز بهبود سرمایه‌گذاری خصوصی در این کشور اشاره دارد.

تورم کل هند از 5.7 در دسامبر 2023 به 5.1 درصد در ژانویه رسید، با اینحال نسبت به هدف 4 درصدی بانک مرکزی بالاتر است.

از منظر مودیز، باتوجه به پویایی‌­های رشد و تورم بالاتر از هدف، انتظار نمی‌رود نرخ بهره به زودی کاهش یابد.