به گزارش اکوایران، جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و سایر اعضا هیأت امنا، صبح امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

طبق اعلام روابط عمومی صندوق توسعه ملی، در این جلسه مهدی غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی گزارش عملکرد صندوق و سه شرکت زیرمجموعه صندوق یعنی سام صنعتی، سام انرژی و سام مالی را ارائه کرد و سپس جلسه وارد دستور شد.

‎اولین مصوبه جلسه امروز بر تداوم‌ استفاده از شیوه‌نامه‌های وصول مطالبات صندوق توسعه ملى و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق به عنوان دو یادگار شهید رئیسی تاکید داشت که قرار شد تا در جلسه هیأت امنای بعدی، گزارش اجرای آنها ارائه شود.

‎همچنین بودجه مورد نیاز برای تکمیل سامانه اطلاعاتی-عملیاتی صندوق توسعه ملی تصویب و مقرر شد مراحل تکمیل این سامانه اجرایی شود. در این جلسه همچنین اختیارات تمدید سپرده‌‌گذاری‌‌های ارزی و استقرار پرسنل صندوق در ساختمان جدید، به هیأت عامل صندوق توسعه ملی تفویض شد.

‎گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که صندوق در این سه سال، بیش از 5/7 میلیارد دلار طرح تامین مالی در حال اجرا و بیش از 16 میلیارد دلار طرح تامین مالی مصوب و توافق شده دارد.

همچنین براساس اعلام سیدعلیرضا میرمحمدصادقی، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در اواخر خرداد، بر اساس قانون مصوب شده است که معادل ریالی 510 میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار بورس تزریق شود که از این میزان حدود 450 میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق شده و حدود 60 میلیون دلار باقی مانده که این 60 میلیون دلار نیز طی سه مرحله وارد بورس می‌شود.