به گزارش اکوایران، مهدی غضنفری با اشاره به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری، گفت: من بنا به تجربه‌ای که در وزارتخانه داشتم، نظریه حکمرانی متعالی را مطرح کردم. در این شیوه به یک بهبود مستمر نیاز داریم.

او با بیان اینکه حکمران باید یک پلکانی برای ترقی کشور ترسیم کند، افزود: یک سندی به اسم سند ۱۴۰۴ به عنوان چشم‌انداز مطرح کردیم اما هیچ پلکان مشخصی برای رسیدن به آن ترسیم نشد.

غضفنری ادامه داد: حکمرانی متعالی به جای اینکه غایت را جستجو کند، ابزار را جستجو می‌کند. حکمرانی دو محور اصلی دارد؛ یکی آرمان‌‌ها و دیگری شیوه و روش.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: به ما اینگونه القا شده که در حکومت اسلامی، هم شیوه‌ها و هم آرمان‌ها در یکجایی وجود دارد و از آن استفاده می‌کنیم. در حکمرانی متعالی چنین اندیشه‌ای ندارم. من معتقدم در این نوع حکمرانی، آرمان‌ها و ارزش‌ها، الهی اما شیوه‌ها، تجربه بشری هستند. یعنی وقتی دنبال عدالت در آموزش و پروش یا رفاه در اقتصاد هستیم، ارزش‌ها، آسمانی اما روش‌ها زمینی است. پس ما محتاج این هستیم که ببینیم کشورهای دیگر چه کردند که موفق شدند، اینجا اگر سراغ کتب مذهبی برویم، شیوه‌ها را به ما نمی‌گوید.