به گزارش اکوایران، جواد اوجی در حاشیه امروز (31 خرداد) جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در سفر به آمریکای لاتین در حوزه وزارت نفت قراردادهای خیلی خوبی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی امضا کردیم. ما از شروع دولت کار با کشورهای آمریکای لاتین را شروع کردیم، هم صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و هم به پالایشگاه‌های فراسرزمینی وارد شدیم.

وزیر نفت ادامه داد: در موضوع استفاده از ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی بیش از ۲ میلیون و 800 هزار کالا، تجهیزات و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در همین دولت از سوی سازندگان توانمند ما به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادر شد. هیچگونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا نداریم و همه را به صورت تهاتر محموله‌ها انجام می‌دهیم. نفت و میعانات می‌دهیم و در قبالش محموله‌های فرآورده‌های نفتی می‌گیریم که بسیار بازار خوبی در آن منطقه دارد.

وی افزود: بخش اعظم هرآنچه که صادر کرده‌ایم را تسویه حساب کردیم. از نیروها و سازندگان و پیمانکاران قَدَر داخلی پشتیبانی کردیم و با آنها هم از طریق همین تهاترها تسویه حساب می‌کنیم. ما در تولید هم مشارکت داریم و قرارداد خیلی خوب برد - برد بسته‌ایم. در توسعه میادین ونزوئلا هم قرارداد بسته‌ایم. در کوبا هم با تهاتر نفت با داروهایی که مدنظر وزارت بهداشت بود خوب پیش رفتیم و احیای ظرفیت پالایشی آنجا را هم پیگیری کردیم.

وزیر نفت درباره وضعیت کارت سوخت آزاد در پمپ بنزین‌ها نیز اظهار کرد: ما از شهریور سال قبل سهیمه آزاد ۲۵۰ لیتر در ماه را برای ۱۹ میلیون خودرو و کارت سوختی که داریم، به ۱۵۰ لیتر کاهش دادیم و مردم می‌توانند هم از کارت سوخت خود و هم کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.

وی گفت: در هیچ جایگاهی کارت سوخت را قطع نکردیم، بلکه تعدادش را کم کردیم تا مردم آرام آرام به سمت استفاده از سهمیه خودشان بروند. تا امروز یک رشد نزدیک به ۵۰ درصدی را مشاهده کرده‌ایم. در هیچ جایگاهی گزارشی از اینکه کارت سوخت نباشد، نداشته‌ایم و اگر دیده شده اطلاع‌رسانی شود تا برخورد صورت گیرد.

اوجی همچنین یادآور شد: در برنامه هفتم توسعه برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی پیش‌بینی شده و شرکت توانیر تکلیف دارد و وزارت نفت هزینه آن را پرداخت می‌کند. تاکنون هر مورد که انجام‌شده و شرکت توانیر گزارش داده، ما به تکلیف خود عمل کرده‌ایم.