به گزارش اکوایران؛ محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور درباره افزایش قیمت بنزین اظهار کرده، اینگونه شایعات و مصوبه مجلس برای اعمال محدودیت در کارت‌های سوخت باعث شد که در برخی جایگاه‌ها شاهد صف‌های طولانی و ازدحام باشیم که خوشبختانه در بازدیدهایی که امروز از برخی جایگاه‌ها داشتم، شرایط به نسبت عادی بود و مردم رضایت بیشتری داشتند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفته که گزارش‌ها نشان می‌دهد در ۱۵ جایگاه در تهران هنوز ازدحام وجود دارد که برای حل این مشکل در جلسه تصمیم گیری و مقرر شد که سقف برداشت و برخی محدودیت‌ها لغو شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

در این جلسه مدیران ستادهای منطقه ای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در برخی استان‌ها از طریق ویدئوکنفرانس گزارشی از تعداد و وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه کردند و از وضعیت و روند به نسبت مناسب تامین سوخت و خدمات‌رسانی به مردم در این استان‌ها خبر دادند.

معاون اول رئیس‌جمهور سپس از مرکز داده سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و واحد مانیتورینگ این مرکز بازدید کرد و با توضیحات مدیران مربوطه در جریان برنامه ها و اقدامات نظارتی قرار گرفت.

مخبر سرزده به جایگاه‌های سوخت رفت

مخبر در گفتگو با شبکه خبر یکی از دلایل ازدحام در جایگاههای سوخت را افزایش مصرف روزانه بنزین تا ۱۲۰ میلیون لیتر دانسته و گفته، این روزها به دلیل ایام سفرها و افزایش ترددها، شاهد افزایش مصرف بنزین هستیم؛ البته دولت از افزایش سفرهای مردم خرسند است و خود را موظف می داند که تمهیدات لازم را برای مردم فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرده که در هیچ بخشی از دولت بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست، نه افزایش قیمت و نه کاهش سهمیه‌های سوخت تاکنون مطرح نشده و در سال جاری برنامه‌ای در این حوزه نداریم.