به گزارش اکوایران، عصر یکشنبه دوازدهم شهریور، ساعت 19:30 در طزره دامغان، بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگِ شرکت البرز شرقی، در عمق 700 متری معدن، انفجاری رخ داد که در نهایت به جان باختن ۶ معدن‌چی انجامید. در این حادثه، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شده بودند که در همان محل درمان شدند.

در همین راستا، سید صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - امروز (دوشنبه 13 شهریور) با حضور در  محل انفجار در طزره دامغان در جمع خبرنگاران گفت: بررسی گزارش‌های کارشناسی و بازدید از معدن طزره دامغان به‌منظور اندیشیدن تمهیدات برای جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در این معدن در آینده، حال انجام است.

وی جان‌باختن 6 معدنچی را به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و اظهار کرد: طبق گزارش‌ها حادثه انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان به دلیل تجمع گاز رخ داد.

به گفته وی، طبق نظر کارشناسان 6 نفر از کارگران معدن در اثر انفجار دچار حادثه شدند [جان باختند] و در کوتاه‌ترین زمان استاندار سمنان و تیم‌های امداد و نجات کارگاهی با حضور در صحنه وارد عمل شدند، اما به دلیل بالا بودن میزان متان در معدن امکان ورود به داخل معدن نبود که با اقدامات و تخلیه گاز، حدود ساعت 2 تا سه بامداد امدادگران وارد معدن شدند و پیکر 6 معدنچی را از تونل خارج کردند و این حادثه مصدومی نداشت.

بنابر گزارش ایسنا، مرتضوی گفت: بازدیدهایی از معدن طزره انجام شد و همچنان بازدید ادامه دارد. بررسی و علت حادثه و گزارشات کارشناسی در دست بررسی و پیگیری است تا با تمهیدات ویژه حوادث تلخ این چنینی تکرار نشود.

همچنین، احمد وحیدی - وزیر کشور - در راس هیئتی برای بررسی حادثه معدن رزمجا طزره دامغان به این شهر سفر کرد.