به گزارش اکوایران، در حاشیه جلسه هیات دولت، محسن رضایی کناره‌گیری خود از دولت را تکذیب کرد، علیرضا زاکانی به شایعه حضور بستگانش در شرکت کنترل ترافیک واکنش نشان داد و سرپرست وزارت آموزش و پرورش از به پایان رسیدن رتبه‌بندی معلمان تا آخر اردیبهشت خبر داد. 

محسن رضایی از دولت می‌رود؟

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور: (در پاسخ به شایعه رفتن خود از دولت): همان اطلاعیه ای که دفتر معاونت اقتصادی منتشر کرده است، درست است.

رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد

رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش: ان‌شاءالله تا پایان اردیبهشت کل رتبه‌بندی به پایان خواهد رسید. جمعیتی بلاتکلیف بودند و تعدادی نیز به رتبه‌های خود اعتراض داشتند. برای اعتراض تا ۱۱ اردیبهشت فرصت بود. اعتراضات ثبت شد. اکنون اولویت اول اتمام رتبه‌بندی است. اولویت بعدی رسیدگی به اعتراضات است. اولویت بعدی نیز اصلاح آئین‌نامه رتبه‌بندی است که قول بنده به معلمان عزیز بود. در اصلاح آئین‌نامه تنها نهاد تعیین‌کننده ما نیستیم. طبق قانون هر سال شهریور رتبه‌بندی خواهیم داشت.

حقوق بازنشستگان تا پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود

سید صولت مرتضوی، وزیر کار: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری مرمت شد. هم به نحوی حق مسکن و حق اولاد آنها اضافه شد و ابلاغ شد. برای مستمری بگیران تامین اجتماعی با احتساب فروردین ماه آنان، از دیروز پرداخت های اردیبهشت شروع شد. ان شاءالله حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب تمام مطالبات آنها تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

 تقریبا دیشب که محاسبه کردیم ۵۰ همت سازمان تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت پرداختی خواهد داشت. ان شاءالله مبارک همه عزیزان باشد.

حضور بستگان زاکانی در شرکت کنترل ترافیک؟

علیرضا زاکانی، شهردار تهران: (در پاسخ به پرسشی درباره شایعه‌ای مبنی بر دخالت یکی از بستگان وی در شرکت حمل و نقل ترافیک تهران): ربطی به بستگان ما ندارد. شرکت کنترل ترافیک مأموریت‌هایی ذاتی دارد که با توجه به گستره شهر و شرایط موجود تحت الشعاع ماموریت‌های دیگری که برعهده دارد از جمله زیرساخت‌های شهر و دوربین‌های آن قرار گرفته است. ما به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های پراکنده مجموعه شهرداری که در شرکت مترو، کنترل ترافیک و فاوا هست را یکپارچه کنیم و شرکت تخصصی که در معاونت حمل و نقل قرار دارد و به اساسنامه‌اش مربوط است این زیرساخت‌های سخت‌افزاری را دنبال کند و شرکت کنترل ترافیک، هوشمندسازی مسافر در تهران را پیگیری کند. این موضوع ربطی به بستگان من ندارد و حرف غلطی است. من بستگانی در مجموعه کنترل ترافیک ندارم.

مخالفت وزارت راه با افزایش قیمت بلیت هواپیما

سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: (در واکنش به احتمال افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما): در آنالیز سفر حمل و نقل نقش محوری دارد. بنابراین در پروژه سفر ارزان قیمت یکی از مسائل مهم ما قیمت متناسب برای حمل و نقل است که شامل اتوبوس، ریل و هواپیما می شود. ما با هر گونه تغییرات نامتعادل و افزایش های غیر متناسب با واقعیت گردشگری امروز مخالف هستیم و در جلسات متعدد پیگیر ثبات نسبی در این حوزه هستیم. در مورد ایرلاین ها نیز کاملا موضع ما همین است. البته تا جایی که بنده مطلع هستم وزارت راه نیز با این موضوع مخالفت کرده و مانع از افزایش قیمت پروازها خواهد شد. امیدوارم با طرح های مختلف که ما نیز یک طرح روشنی را ارائه کردیم اما هنوز زمان خبری کردن آن نرسیده، اوضاع بهبود پیدا کند. اگر امکان طبیعی شدن خدمات هوایی برای یک حداقلی از گردشگری فراهم نشود آنگاه پیشنهادات بعدی ما قابل بررسی خواهد بود. بنده معتقد هستم که وظیفه مدیران صرفا توصیف شرایط موجود نیست. وظیفه مدیران ارائه راه حل و اقدام عملی است. ما در این خصوص نیز پیشنهاداتی داریم که در ادامه با دوستان خود در وزارت راه بحث می کنیم تا بتوانیم قیمت ها را با استفاده از همه ظرفیت های دیگری که وجود دارد متعادل کنیم.

استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حذف نشده‌اند

حمید سجادی، وزیر ورزش: ( در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا): استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حذف نشده‌اند و در حال مذاکره هستند. حداقل ۲ هفته دیگر برای بارگذاری اسناد مهلت دارند و پول‌ها و بدهی‌ها پرداخته شده است.

فدراسیون فوتبال هم اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد، برای حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا امیدوارم مگر اینکه AFC از عدم رعایت قانون یا دیر بارگذاری شدن مدارک ایراد بگیرد ولی هنوز مهلت داریم. فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال و باشگاه پرسپولیس هم به اندازه کافی مستندات برای دفاع دارند.

اینترنت همراه گران می‌شود؟

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات: (درباره مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران): سهامداران مخابرات و هیأت مدیره پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کردند که باید به این قول پایبند باشند و آنچه به بازنشستگان شرکت مخابرات قول دادند، انجام دهند. مسئولان شرکت مخابرات به وزارت ارتباطات متعهد شدند که یک سوم افزایش تعرفه سال گذشته را به موضوع بازنشستگان اختصاص دهند ولی متأسفانه به بخشی از تعهدات خود عمل نکردند.  توپ در زمین وزارت ارتباطات نیست، اینکه برخی از رسانه‌ها آدرس غلط می‌دهند و وزارت ارتباطات را در این زمینه مسئول می‌دانند، درست نیست.

(درباره اینکه آیا امسال بسته‌های اینترنتی با افزایش قیمت همراه خواهند بود یا خیر): موضوع افزایش قیمت در حال بررسی است چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهادهایی را اپراتورها مطرح کردند که در صورت نیاز اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد. آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال ۹۶ است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته است؛ از طرفی سال گذشته بسته‌های زیر کف قیمت حذف شد اما اپراتورها بسته‌های جدیدی معرفی نکردند. تلاش می‌کنیم فشار  به مردم نیاید.

خرید تضمینی گندم ۵۰ درصد رشد داشته است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت: تا پایان هفته گذشته میزان خرید تضمینی گندم از یک و نیم میلیون تن گذشت که نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود ۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین دولت با بار مالی ناشی از طرح مجلس برای حوزه بانک مرکزی در زمینه اختیارات، تشکیلات و وظایف، موافقت کرد. دولت همچنین مجوز واردات دو هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری از سوی وزارت صمت را صادر کرد که تا سقف پنج سال از تاریخ تولید آن‌ها گذشته باشد.