به گزارش اکوایران، قیمت بنزین در آمریکا برای شصتمین روز متوالی با کاهش همراه شد تا طولانی‌‎ترین روند کاهشی قیمت‌ بنزین در این کشور در بیش از یک سال گذشته رقم بخورد.

به نوشته بلومبرگ، این اتفاق باعث می‌شود رانندگان آمریکایی پس‌انداز به دست‌آمده از کاهش قیمت بنزین را در جریان تعطیلات بسیار مهم برای اقتصاد ایالات متحده،‌ به خرده‌فروشان منتقل کنند.

در حال حاضر یک گالن بنزین (برابر 3/8 لیتر در آمریکا) در آمریکا به ‌طور متوسط 3/25 دلار قیمت‌گذاری شده است که 60 سِنت کمتر از اوج قیمت بنزین در اواسط سپتامبر و حدود 30 سِنت ارزان‌تر از مدت مشابه 2022 است. همچنین در 14 ایالت آمریکا، متوسط قیمت یک گالن بنزین، 3 دلار است.

قیمت بنزین

قیمت ارزان‌تر بنزین خبری مثبت برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، محسوب می‌شود زیرا کمپین انتخاباتی او با اعلام این موضوع که کاهش تورم، تنها با سیاست‌های جو بایدن یا همان «بایدنومیکس» (Bidenomics) ممکن می‌شود، به جلب رأی‌دهندگان می‌پردازد.

کاهش قیمت بنزین همچنین می‌‎تواند میزان خرده‌فروشی در فصل خرید بسیار بااهمیت آخر سال را افزایش دهد زیرا پول کمی بیشتری در جیب مردم باقی خواهد ماند.

مصرف‌کنندگان آمریکایی که هزینه مصرف آن‌ها حدود دوسوم از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، با ثبت یک رکورد جدید در جمعه سیاه، 9/8 میلیارد دلار به شکل آنلاین خرید انجام دادند.

انتظار می‌رود روند کاهشی قیمت بنزین به دنبال قیمت کمتر نفت خام، ادامه پیدا کند.