به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز دوشنبه عمدتا ثابت ماند، چراکه نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه پس از حمله راکتی به بلندی‌های جولان از ادامه روند کاهش قیمت‌ها جلوگیری کرد.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 15:45 دقیقه به وقت تهران با 7 سنت افزایش به 81.20 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت نیز با افزایش 1 سنتی به 77.17 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص‌های برنت و وست تگزاس هفته گذشته به دنبال کاهش تقاضای چین و امیدها از توافق آتش بس در غزه به ترتیب 1.8 و 3.7 درصد کاهش پیدا کرد.

به گفته یک تحلیلگر PVM، پس از بازگشت تنش‌ها در خاورمیانه به دنبال حمله راکتی به بلندی‌های جولان قیمت‌های نفت شروعی نسبتا خاموش داشت. 

اسرائیل وعده تلاقی این حملات بر ضد حزب الله لبنان را داده است، که البته مسوولیت این حمله را نپذیرفته است. روز یکشنبه جنگنده‌های اسرائیلی اهدافی را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

تنش‌ها به چندین جبهه گسترش یافته است و خطری سرایت درگیری به مناطق بیشتر هم وجود دارد، که نگرانی سرمایه‌گذاران از اثرات احتمالی بر تولید بزرگ‌ترین منطقه تولید نفت جهان را برانگیخته است.

 به گفته یک تحلیلگر Fujitomi Securities، نگرانی‌ها از بالاگرفتن تنش‌ها در خاورمیانه خرید را افزایش داده است، ولی نگرانی‌ها از ضعیف شدن تقاضا از جانب چین افزایش قیمت را محدود کرده است.

داده‌های منتشر شده این ماه نشان داد که واردات کل سوخت چین 11 درصد در نیمه اول 2024 کاهش یافته است، که نگرانی‌ها از چشم انداز تقاضای بزرگترین واردکننده نفت خام جهان را افزایش داده است.

قیمت‌ها همچنین در روز جمعه به دنبال اخباری مبنی بر اینکه پالایشگاه نفت بزرگ Dangote در نیجریه درحال فروش مجدد محموله‌های آمریکا و نفت خام نیجریه به دنبال مشکلات تکنیکی است کاهش پیدا کرد.

در همین حال، پس از اینکه مقامات انتخاباتی ونزوئلا اعلام کردند که نیکلاس مادورو با 51 درصد آرا برای دور سوم در انتخابات پیروز شده است، بازارها تحولات آن را زیرنظر دارند، چراکه نظرسنجی‌ها نشان دهنده پیروزی اپوزسیون در انتخابات این کشور بود.

آنتونی بلیکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده نگرانی جدی دارد که نتایج این انتخابات رای مردم را منعکس نکرده باشد.

آمریکا قبلا اعلام کرده بود که سیاست تحریم‌های خود در قبال ونزوئلا را وابسته به چگونگی اتفاق افتادن انتخابات در این کشو تنظیم خواهد کرد.