به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز جمعه با افزایش مواجه شد و به این ترتیب در مسیر افزایش هفتگی بیش از 3 درصدی قرار گرفت، چراکه داده‌هایی از بازار کار آمریکا نگرانی‌های تقاضا را کاهش داد درحالی که هراس‌ها از گسترده شدن درگیری‌ها در خاورمیانه همچنان ریسک‌های عرضه را بالا نگه داشته است.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 4:30 دقیقه به وقت تهران با 32 سنت افزایش به 79.48 دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت نیز با 38 سنت افزایش 76.57 دلار معامله شد.

هردوی این معیارهای نفت در مسیر افزایش هفتگی بیش از 3 درصدی قرار دارند.

به گفته اشلی کلتی، تحلیلگر Panmure Liberum، داده‌های مثبت از مطالبات بیکاری پایین‌تر از انتظارات در آمریکا سبب افزایش اعتماد شد. به همراه چشم انداز برداشت بیشتر از ذخایر آمریکا، امیدها از اینکه اقتصاد این کشور به رشد ادامه دهد افزایش یافته است؛ ترس از رکود احتمالا بیش از حد بوده است.

داده‌های منتشر شده روز گذشته نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست جدید برای مطالبات بیکاری پر کرده‌اند بیش از انتظارات کاهش یافته است و نگرانی‌ها از وقوع رکود در این کشور را کاهش داد.

داده‌های اداره آمار چین مبنی بر اینکه شاخص قیمت مصرف کننده آن بیش از انتظارات رشد داشته است نیز از قیمت‌های نفت حمایت کرد.

در همین زمان، شرایط ژئوپلتیک نیز همچنان متشنج است بطوری که ریسک‌های افزایش تنش نیز از قیمت‌ها حمایت می‌کند.

کشته شدن هفته گذشته اعضای ارشد گروه‌های شبه‌نظامی حماس و حزب‌الله، احتمال حملات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل را افزایش داد و نگرانی‌هایی را در مورد عرضه نفت از بزرگ‌ترین منطقه تولیدکننده جهان ایجاد کرد.

شرکت ملی نفت لیبی نیز از روز چهارشنبه در میدان نفتی شراره خود شرایط اضطراری اعلام کرد و افزود که به دلیل اعتراضات به تدریج تولید این میدان را کاهش داده است.