به گزارش اکوایران، قیمت‌های جهانی نفت پس از بالاگرفتن تنش‌ها میان اسرائیل و حزب الله لبنان با افزایش مواجه شد.

براساس گزارشی از بلومبرگ، شاخص برنت تا 80 دلار در هر بشکه افزایش یافت و وست تگزاس اینترمدیت نیز از 75 دلار عبور کرد. اسرائیل بیش از 100 هواپیمای جنگی را برای از میان بردن هزاران موشک پرتاب شده از سوی حزب الله در روز یکشنبه ارسال کرد، و پس از آن این گروه نظامی با شلیک بیش از 200 پرتابه پاسخ داد.

حزب الله لبنان اعلام کرد که عملیات نظامی خود را به پایان رسانده است ولی تا زمانی که اسرائیل با آتش بس در غزه موافقت نکند به دشمنی با آن ادامه خواهد داد.

نفت اکنون با کمک بالارفتن ریسک‌های ژئوپلتیک و احتمال کاهش نرخ بهره ایالات متحده در ماه آینده اندکی افزایش یافته است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی خود در نشست جکسون هول روز جمعه قاطع ترین سیگنال خود تاکنون مبنی بر اینکه مبارزه او علیه تورم به نتیجه رسیده است را ارسال کرد. اظهارات او انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه آینده را تقویت کرد.

قیمت نفت

مذاکرات در قاهره با هدف آتش بس میان اسرائیل و گروه نظامی حماس طبق برنامه در روز یکشنبه آغاز شد که می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت آرامش پس از تبادل آتش باشد. اسرائیل همچنین پس از اعلام وضعیت اضطراری و بستن فرودگاه اصلی خود برای چند ساعت، یکشنبه شب محدودیت‌های امنیتی را لغو کرد.

به گفته وارن پترسون، رئیس استراتژی کالاهای پایه در ING Groep NV، درحالی که به دنبال تشدید تنش‌ها، ریسک‌ها در خاورمیانه افزایش یافته است، بازار بطور فزاینده‌ای در برابر این تنش‌ها ایمن شده است؛ این تنش‌ها حدود یکسال در جریان است و هنوز تاثیری بر عرضه نفت نداشته است.