به گزارش اکوایران؛ تحویل سکه‌های بورسی با حاشیه‌‌‌های زیادی همراه شده و براساس برخی اظهارنظرها در فضای مجازی، بانک مرکزی در سررسید اوراق سلف سکه فروخته شده حاضر نیست سکه فیزیکی را تحویل دهد و اگر خریداران در زمان تعیین شده برای تحویل سکه‌ها مراجعه نکنند با قیمت میانگین موزون که حدود هشت میلیون تومان است با آنها تسویه ریالی می‌کنند. 

حال در واکنش به این اظهارنظرها معاون ارزی بانک مرکزی اظهار کرده که بانک مرکزی ششم اردیبهشت با مکاتبه‌ای که با بورس کالا انجام داد آمادگی خود را برای تحویل فیزیکی سکه به خریداران اعلام کرده است.

محمد آرام در واکنش به مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابهام خریداران اوراق سکه و تسویه نقدی اوراق خریداری شده با متقاضیان تاکید کرده که تمام خریداران اوراق سکه در صورت مراجعه پس از دریافت هزینه انبارداری طبق قرارداد، سکه خریداری شده را به صورت فیزیکی دریافت خواهند کرد.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی و براساس اظهارات معاون ارزی بانک مرکزی، خریدارانی که برای دریافت فیزیکی سکه در موعد مقرر مراجعه نکنند در هنگام دریافت سکه خریداری شده باید به ازای هر روز تاخیر  کارمزد مربوطه را پرداخت کنند.