به گزارش اکوایران، محمدرضا فرزین - رئیس کل بانک مرکزی - با صدور حکمی، پیمان قربانی معاون اقتصادی سابق این بانک را به‌عنوان رئیس پژوهشکده پولی و بانکی منصوب کرد.

ابوالحسنی - قائم مقام بانک مرکزی و سرپرست پیشین پژوهشکده پولی و بانکی - در مراسم معارفه رئیس جدید پژوهشکده، ضمن تبریک به قربانی گفت: در دوره جدید تلاش شد پژوهشکده با اقدامات و پژوهش‌های کاربردی بتواند بازویی قوی برای بانک مرکزی شود که در این امر تاحد قابل قبولی موفق بوده است.

به گفته وی، گزارش‌های سیاستی و پژوهش‌های کاربردی نظیر موضوع تثبیت ارزی، اضافه برداشت‌ها و موضوع اصلاح واحد پول کشور از جمله آنها است.

پیمان قربانی رئیس جدید پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، دکتری اقتصاد از دانشگاه ESSEX انگلستان با گرایش تخصصی اقتصاد پول، اقتصاد کلان و اقتصاد سنجی دارد و همچنین در کارنامه کاری‌اش 10 سال معاونت اقتصادی بانک مرکزی از سال 1392 تا سال جاری به چشم می‌خورد.

او در این یک دهه پنج رئیس کل را در بانک مرکزی به چشم دید که آخرینِ آنها همکاری با محمدرضا فرزین برای مدت کمتر از سه ماه بود و فروردین امسال از این سمت کنار گذاشته شد.

با تغییر قربانی، 15 فروردین رئیس‌ کل ‎بانک مرکزی در حکمی «محمد شیریجیان» را به سمت معاون اقتصادی بانک مرکزی منصوب کرد؛ کسی که متخصص قراردادهای نفتی محسوب می‌شود.