به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی در ششمین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم، بر لزوم اجرای به موقع قوانین مصوب مربوط به اشتغال از سوی دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و آسیب‌شناسی درمورد وزارتخانه‌های کم‌کار در ایجاد اشتغال را خواستار شد.

وی تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و توقف تولید را برخلاف سیاست اشتغال‌زایی و دانست و گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود.

رئیس دولت سیزدهم درمورد دریافت مطالبات از سوی بانک‌ها نیز گفت که بانک‌ها باید بازپرداخت تسهیلات خود را از مسیرهای دیگری پیگیری کنند.

رئیسی توجه ویژه به حرفه‌آموزی از طریق تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از راه‌های موثر و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و شورای اشتغال را مکلف کرد راهکارهای کمک به آموزش و پرورش برای فعال‌تر کردن این بخش را بررسی و ارائه کند.

این چندمین بار است که رئیس دولت سیزدهم بانک‌ها را خطاب صحبت‌ها و تاکیدات خود قرار می‌دهد. چند روز قبل نیز رئیسی در جلسه هیأت دولت به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها اشاره و آن را به عنوان یک دغدغه جدی و زمینه‌ساز اخلال در نظام بانکی توصیف کرده و گفته بود که هیچ تاخیری در تعیین تکلیف و رسیدگی به عملکرد چند بانک متخلف پذیرفته نیست و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظفند در یک بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.