به گزارش اکوایران، در مرداد ماه امسال بیش از 27 همت وام قرض‌الحسنه از سوی 14 بانک پرداخت شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان 29 بانک کشور تنها بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان، رسالت، موسسه اعتباری ملل و تجارت نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام کرده‌اند.

از میان بانک‌های نام برده بانک رسالت بیشترین وام قرض‌الحسنه را پرداخت کرده است.

آخرین گزارش عملکرد بانک رسالت مربوط به تیرماه است، این بانک در چهارمین ماه امسال 8.5 همت وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده و درمجموع مانده تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک در پایان تیر ماه به 72 همت رسیده است.

بانک رسالت به جز تسهیلات قرض‌الحسنه هیچگونه تسهیلات دیگری پرداخت نمی‌کند.

photo_2023-09-05_16-04-08

پارسیان در قعر پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه

پس از بانک رسالت، بیشترین وام قرض‌الحسنه از سوی بانک‌های صادرات و ملت پرداخت شده است. این بانک‌ها در مرداد ماه امسال هرکدام معادل 6.1 همت وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

حدود 6.6 درصد از تسهیلات پرداختی بانک ملت مربوط به تسهیلات قرض‍الحسنه است و این بانک درآمدی از محل این نوع تسهیلات کسب نکرده است.

بانک صادرات نیز حدود 15 درصد از تسهیلات خود را به ردیف قرض‌الحسنه اختصاص داده است. این بانک نیز درآمدی از محل وام‌های قرض‌الحسنه نداشته است.

در میان بانک‌های نام برده شده، بانک پارسیان کمترین میزان وام قرض‌الحسنه پرداختی را در مرداد ماه امسال داشته است. این بانک در مرداد ماه امسال تنها 27 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.