به گزارش اکوایران، بیش از 200 همت سود به سپرده‌گذاران 13 بانک پرداخت شده است.

از میان 29 بانک کشور تنها بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان، موسسه اعتباری ملل و تجارت نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام کرده‌اند.

پرداخت سودهای هزار میلیاردی به سپرده‌گذاران

بررسی گزارش عملکرد این بانک‌ها نشان می‌دهد، طی هفت ماهه نخست امسال بیشترین سود پرداختی را بانک پاسارگاد به سپرده‌گذاران پرداخت کرده است.

یادآور می‌شود میزان پرداخت سود بالای برخی بانک‌ها به سپرده‌گذاران لزوما به معنای بالا بودن نرخ سود سپرده‌ها نبوده بلکه هر بانکی که سپرده بیشتری را در اختیار دارد طبیعتا متحمل سود پرداختی بیشتری نیز می‌شود.

بر این اساس بانک پاسارگاد طی هفت ماهه نخست امسال هزینه‌ای قریب به 40 هزار میلیارد تومان را بابت سپرده‌ها صرف کرده است.

آخرین گزارش عملکرد بانک پاسارگاد نشان می‌دهد در پایان مهر ماه امسال این بانک 577 همت سپرده بانکی در اختیار دارد.

بیشترین سود پرداختی بانک پاسارگاد بابت سپرده‌های بلندمدت سه ساله بوده، به طوری که قریب به 22 همت سود به این دسته از سپرده‌های بلندمدت طی هفت ماهه نخست امسال پرداخته کرده است.

بعد از بانک پاسارگاد، بیشترین سود پرداختی مربوط به بانک‌های ملت و تجارت بوده، به طوری که این بانک‌ها طی دوره مورد اشاره به ترتیب 35.3 و 28.8 همت را بابت سپرده‌ها پرداخت کرده‌اند.

photo_2023-11-05_18-08-58

کمترین هزینه سود سپرده‌ها برای بانک‌های کوچک

همچنین کمتری سود پرداختی به سپرده‌ها در مدت هفت ماهه نخست امسال مربوط به بانک خاورمیانه بوده، به این صورت که این بانک تنها 2.6 هزار تومان بابت سپرده‌ها سود پرداخت کرده است.

بعد از بانک خاورمیانه، کمترین سود پرداختی مربوط به بانک دی بوده، به طوری که این بانک نیز معادل سه هزار میلیارد تومان سود بابت سپرده‌های در اختیار به مشتریان طی هفت ماهه نخست امسال پرداخت کرده است.

طبق آخرین آمارها تا پایان مهر امسال، بانک دی معادل 44.7 هزار میلیارد تومان سپرده در اختیار دارد.