به گزارش اکوایران؛ علی صالح‌آبادی، سفیر جدید جمهوری اسلامی در قطر درباره ادعای برخی سناتورهای آمریکایی مبنی بر اینکه پول‌های ایران در بانک‌های قطری که در جریان توافق تبادل زندانیان آزاد شد در این کشور بلوکه شده، اظهار کرده که این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. آنچه ما به طور عملی شاهد هستیم این است که چنین اتفاقی نیافتاده است. این پول‌ها کاملا قابل دسترس است و فرایندهای بانکی کار در حال انجام است.

به گفته صالح‌آبادی، در جریان جزئیات موضوعات مرتبط با این موضوع هستیم؛ ۶ بانک ایرانی با دو بانک قطری تعاملات خود را دارند و ما در جریان ریز این تحولات بانکی قرار داریم. اکنون فرایند بانکی به خوبی در حال طی شدن است.

سفیر جدید ایران در قطر گفته که دوستان قطری ما هم عزم بسیار خوبی دارند تا این کار تسهیل شده و از این پول ها به نحو کامل و مناسب استفاده شود. اکنون نیز به ابتکارات بسیار خوبی در استفاده از این منابع بانکی با دولت قطر رسیدیم.

صالح‌آبادی در پاسخ به این سوال ایرنا که تاکنون برای خرید نیازهای کشور از این منابع استفاده شده یا خیر؟ اظهار کرده که خرید کالا یک فرایند است، اکنون ارقام قابل توجهی LC در فرایند انجام است که پس آن به مرحله پرداخت می‌رسیم.