به گزارش اکوایران: در اطلاعیه‌ای که صبح امروز بانک مرکزی در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی اعلام کرد، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور با بانک ملی ایران کشور ادغام می‌شوند.

در همین راستا فرشاد محمدپور، معاون نظارت بانک مرکزی، با حضور در خبر ۱۴ شبکه یک سیما تاکید کرد که نیاز به اقدامی از سوی سپرده گذاران موسسه اعتباری سابق نور نیست و هر خدماتی که پیش از این نیز دریافت می کردند و حتی خدمات بیشتر را نیز از طریق همان شعب که قبلاً متعلق به موسسه اعتباری نور بود، پیگیری خواهند کرد و پس از دوره گذار سه ماهه، مشتریان موسسه اعتباری نور شماره حساب بانک ملی خواهند داشت. اما در دوره گذار نیز این مشتریان، از روز شنبه مشتری بانک ملی ایران به حساب می آیند.

محمدپور درخصوص وضعیت کارکنان موسسه اعتباری نور نیز عنوان کرد که کارکنان موسسه اعتباری نور، از روز شنبه، کارکنان بانک ملی ایران هستند. لذا به هیچ عنوان جای نگرانی برای کارکنان و سپرده گذاران موسسه اعتباری نیست. 

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی نیز در میز اقتصاد خبر شبکه یک گفت که موسسه نور تا زمانی که طبق مصوبات قانونی در خصوص انحلال موسسه توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه و بانک مرکزی ابلاغ شود، وجود دارد و منحل یا ادغام نمی‌شود و به منظور تمیزسازی ترازنامه این موسسه، بخشی از دارایی‌ها در قبال سپرده‌ها منتقل می‌شود.

او در ادامه در پاسخ به علت منتقل شدن سپرده‌های موسسه نور به بانک ملی اینطور عنوان کرد که اصلاح نظام بانکی، سالهاست از جمله تکالیف مهم بانک مرکزی است و از سال 97 به بعد سران سه قوه این تکالیف را به منظور ساماندهی بازار، بخصوص بازار پول و صیانت از حقوق سپرده‌گذاران به همراه بانک مرکزی پیگیری می‌کند. به علت بوجود آمدن ناترازی‌های بانکی که در موسسه نور، که به واسطه اینکه از انحلال نهادهای غیرمجاز در بازار غیرمتشکل پولی متولدشده، وجود داشت، بانک مرکزی برای حل این معضل نسبت به انتقال این موسسه به یک بانک با پشتوانه مالی مثل بانک ملی اقدام کرد.