به گزارش اکوایران، با افزایش دوره بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی، مبلغ اقساط ماهیانه وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

این وام ۳۰ میلیون تومانی که براساس تفاهمنامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و یکی از بانک‌های عامل ارائه شده، به عنوان یکی از تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان کشوری در نظر گرفته شده است.

در همین راستا، در تاریخ ۹ مردادماه امسال، این وام به حساب ۵۲ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران واجد شرایط واریز شده است.

وام ضروری بازنشستگان کشوری به همراه سایر تسهیلات مالی مانند وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد، به منظور کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود؛ این تسهیلات با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد به مبلغ ۳۰ میلیون تومان ارائه شده است.

طبق این گزارش، در ۴ ماهه اول سال جاری، ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان کشوری پرداخت شده و برای کل سال جاری، ۱۸ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت وام‌های ضروری اختصاص داده شده است.

مبلغ وام ضروری بازنشستگان در سال‌های قبل از سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ میلیون‌تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون‌تومان رسیده است. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ تغییر نکرده و سقف اقساط این وام ۳۶ ماه است.