به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 16 شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 5 هزار و 945 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 420 هزار و 833 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 399 واحد بالا آمد و در رقم 410 هزار و 774 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 19 واحد افت کرد و به رقم 19 هزار و 176 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 300 نماد رشد قیمت و 348 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 46 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 54 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ گلتاش (شگل)، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) و هلدینگ صنعتی ملی (وملی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ مبین وان کیش (اوان)، شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) و شرکت صنعتی تبرک (تبرک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سشمال (شرکت سیمان شمال)، کفپارس (شرکت فراورده‌های نسوز پارس) و فپنت (شرکت سپنتا) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پیش بینی بورس

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه 78 نماد صف خرید داشتند و 36 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 6 درصدی به 239 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش 32 درصدی به 331 میلیارد تومان بالغ شد.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 32 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 142 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد غنوش (شرکت نوش مازندران) با صف‌ خرید 20 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از غنوش، نمادهای وملی (هلدینگ صنعتی ملی)یزد) و ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن 17 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای ثفارس، ثاباد، ثغرب و ساربیل بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در روز گذشته شاخص کل بار دیگر افت کرد و نزدیک به 6 هزار واحد پائین آمد. به علاوه برای نهمین روز پیاپی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. 

نمادهای فارس، فملی، شستا، شپدیس، شبندر، حکشتی، شپنا، فولاد، وبملت، اخابر، شتران، کچاد، مبین، نوری، ذوب و تاپیکو بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند. 

دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم افت کرد و با کاهش 15 درصدی نسبت به دوشنبه به 2 هزار و 433 میلیارد تومان رسید. 

همچنین دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای خساپا، فارس، شپدیس، خصدرا، خودرو، شستا، بپاس، سامان، وامید و وبملت تعلق داشت.

افت شاخص کل و خروج پول از بازار دو نشانه منفی معاملات دیروز بود. در عین حال بسیاری از نمادهای کوچک و متوسط بازار رشد قیمت داشتند و شاخص هم وزن نیز سبزپوش شد. 

برخی از تحلیلگران رشد گروه‌های خودرویی و مخابراتی را واکنش مثبت بازار به پست اینستاگرام دفتر رهبری دانسته‌اند. برخی نیز به موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا استناد می‌کنند و آن را سیگنال منفی به بورس می‌دانند. جوزپ بورل گفته بود طی ۲۸ ساعت اخیر خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است.