مؤسسه پانزده خرداد با در اختیار داشتن 54 درصد از نماد به عنوان مالک اصلی شرکت سپنتا شناخته می‌شود. شرکت کارگزای بانک ملت به همراه شرکت بیمه معلم از دیگر مالکین این نماد هستند و 32 درصد از این نماد به صورت شناور در بازار بورس مورد معامله قرار می‌گیرد.

عمده محصولات تولیدی این شرکت لوله گالوانیزه و لوله سیاه است که در سال مالی قبل خود یعنی سال 1400 توانسته 16 هزار و 900 تن لوله گالوانیزه و 30 هزار تن لوله سیاه را به فروش برساند. در حال حاضر این شرکت در 5 ماهه نخست امسال توانسته است 6 هزار تن لوله گالوانیزه به همراه 7 هزار و 800 تن لوله سیاه را به فروش برساند و در مجموع درآمد ماهانه خود را به عدد 390 میلیارد تومانی نزدیک کند.

این شرکت در فرودین ماه به رقم 49 میلیارد تومان فروش ماهانه دست یافت که کمترین میزان سال 1401 است و در خرداد ماه با فروش 101 میلیارد تومان رکورد دار فروش ماهانه برای 5 ماه نخست سال جاری است.

فپنتا

روند درآمد ماهانه این شرکت از خرداد ماه روندی نزولی را به خود گرفته است. اما در مورد نرخ های فروش این شرکت این طور برداشت می‌شود که لوله گالوانیزه را در فروردین ماه تنی 31 میلیون 600 هزار تومان فروخته شده است و با رشد در نرخ این محصول در مردادماه این محصول را با نرخ 32 میلیون 500 هزار تومانی می فروشد.

در مقابل نرخ لوله سیاه این شرکت با فراز و نشیب هایی که در این 5 ماهه به خود دیده است در نهایت نسبت عدد 26 میلیون 100 هزار تومان فروردین ماه تغییر چندانی نداشته است.

اما شرکت در سه ماهه بهار 1401 بهای تمام شده خود را کاهش داده و از عدد 244 میلیارد تومان فصل زمستان 1400  به عدد 237 میلیارد تومان برای فصل بهار 1401 رسیده است اما در نهایت نتوانسته است برای سهامداران سود ناخالص و خالص خوبی را به ارمغان بیاورد. و تنها با 4 میلیارد تومان افزایش در سود انباشته این رقم را به عدد 509 میلیارد تومان برای سه ماهه ابتدایی سال رسانده است.

طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شرکت که مربوط به اسفند ماه 1400 است حسابرس قانونی این شرکت در خصوص مواردی صحبت کرده است از جمله محکومیت این شرکت به پرداخت جریمه توسط سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان مرند. به این صورت که سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان مرند ، شرکت فرعی نورد و لوله سپنتا مرند را به پرداخت مبلغ 16 میلیارد تومان محکوم کرده است که حسابرس اعلام کرده است بابت این موضوع شرکت مبلغ 3 میلیارد تومان ذخیره در حساب‌ها منظور کرده است.

فپنتا

 همچنین شرکت مذکور بابت عرضه محصولات خارج از شبکه فولادی ، به قطع سهمیه به مدت 3 ماه محکوم شده است. با توجه به اعتراض شرکت به موارد فوق پرونده از سوی شعبه 2 تجدید نظر استان آذربایجان شرقی در دست بررسی است که تا تاریخ این گزارش نتیجه آن برای حسابرس مشخص نشده است.

این سهم از ابتدای سال تا کنون توانسته است سود 21 درصدی را از روی قیمت تابلویی به سهامدارانش بدهد و کف قیمتی امسال برای این سهم عدد 41 هزار و 800 تومانی است که ابتدای سال با این عدد معاملات خود را آغاز کرده و در 11 مرداد ماه پس از افت از قله 68 هزار تومانی به این رقم و سطح واکنش مثبتی نشان داده و مسیر صعودی را در پیش گرفته است.

این سهم از ابتدای مرداد ماه تا به امروز  و در این بازه زمانی کوتاه توانسته است سه بار به عدد 50 هزار تومان واکنش نشان دهد و با افت همراه شده است و این بار بازهم روی این عدد با صف خرید مواجه شده است.

سؤالی که برای سهامداران ایجاد شده است این است که این نماد سطح مقاومت 50 هزار تومانی این چند روزه را روبه بالا می‌شکند و به اهداف بالاتر می‌رسد و یا این اخرین باری است که این سهم قیمت 50 هزار تومان برای امسال و به عنوان پیک قیمتی به خود می‌بیند.

فپنتا

فپنتا