به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و دوم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 4 هزار و 155 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 393 هزار و 126 واحد رسید. شاخص کل پس از 6 روز و با تقاضای حقیقی رشد کرد. نماد فولاد که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشت، بیشترین ورود پول حقیقی را در معاملات سه‌شنبه ثبت کرد.  

شاخص هم وزن بورس با افزایش 2 هزار و 774 واحدی در سطح 405 هزار و 257 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 10 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 765 واحد قرار گرفت.  

ورود سرمایه به بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از 13 روز متوالی مثبت شد و 23 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 22 میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای فولاد (شرکت فولاد مبارکه)  و کگاز (شرکت شیشه و گاز) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

در مقابل، بیشترین خروج پول حقیقی به نماد بپاس اختصاص داشت. پس از بپاس، نمادهای خوساز، سامان و پترول در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

بورس

نمادهای پیشران بورس تهران 

امروز نمادهای «فولاد»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای «فارس»، «تاپیکو» و «بوعلی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «بمپنا» و «قچار» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «صبا»، «کگهر» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای صبا، دی و قچار پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

رشد ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 585 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 7 هزار و 565 میلیارد تومان بود که 56 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه 80 نماد صف خرید داشتند و 35 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 63 درصدی به 277 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 34 درصد کاهش یافت و 180 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 19 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 169 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد بالبر (شرکت کابل البرز) با صف‌ خرید 30 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از بالبر، نمادهای فمراد (شرکت آلومراد) و خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد بکهنوج تعلق داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از بکهنوج، نمادهای زمگسا و غدشت بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

افزایش سرمایه اجباری در بورس تهران