به گزارش اکوایران، بازار فیزیکی بورس کالای ایران در روز چهارشنبه 23 شهریور رنگی از رونق را به خود دید. این رونق شامل حال معاملات مقاطع طویل فولادی، رینگ املاک و رینگ پتروشیمی بود.

فروش 41 درصد میلگرد با سیگنال صعود ارزی

نوردکاران کشور در روز گذشته بالغ بر 164 هزار و 950 تن میلگرد را در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند که برای آن تقاضایی بالغ بر 151 هزار و 500 تن به ثبت رسید که در نهایت به فروش 68 هزار تن میلگرد از این بازار انجامید. به این ترتیب در این روز 41 درصد کل عرضه میلگرد مورد معامله قرار گرفت. فروش 41 درصد میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالا آن‌هم در شرایطی که بازار با رکود سنگین مصرفی روبرو است و فصل گرم سال که زمان سنتی رونق در بازار است نیز رو به اتمام گذاشته، رقم قابل توجهی بوده و نشان از رونق این بازار دارد.

این رونق در سایر بازارهای مالی و کالایی کشور نیز به چشم می‌خورد و تمایل نرخ ارز به افزایش مهم‌ترین دلیل آن است.  

ظرف روز چهارشنبه 23 شهریور، نوردکاران کشور حدود 29 هزار تن تیرآهن در بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه کردند که برای آن تقاضایی برابر 53 هزار تن در این بازار به ثبت رسید و در نهایت به فروش 19 هزار و 500 تن محصول از این بازار منجر شد. به این ترتیب در این روز 67 درصد عرضه تیرآهن مورد معامله قرار گرفت.

فروش موفقیت‌آمیز املاک شهرداری

در رینگ املاک بازار فیزیکی بورس کالا نیز در روز چهارشنبه 23 شهریور 2 ملک از سوی شهرداری تهران عرضه شد که در نهایت هر 2 ملک نیز در این بازار مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه واحد آپارتمانی مسکونی ۱۰۵ متر مربعی (واقع در تهران، سعادت آباد) که ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیونتومان بود پس از نزدیک به ۴۰ دقیقه رقابت نفس گیر خریداران، با قیمت ۱۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین واحد آپارتمانی مسکونی ۱۶۸ مترمربعی (واقع در تهران، سعادت آباد) با قیمت پایه ۱۶.۵ میلیارد تومان پس از ۴۰ دقیقه رقابتبا قیمت ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معامله شد.