به گزارش اکوایران؛ شرکت سیمان درود در اطلاعیه عملکرد ماهیانه شهریور که توسط سامانه کدال منتشر شد، از افزایش 117 درصدی فروش ماهانه خود به نسبت مرداد ماه پرده برداری کرد. سیمان درود در مرداد ماه امسال توانست با 34 میلیارد و 300 میلیون تومان فروش رشد 31 درصدی را به نسبت مرداد سال گذشته داشته باشد. در شهریورماه با افزایش 117 درصدی فروش ماهانه نسبت به مرداد، فروش 74 میلیارد و 400 میلیون تومانی برای سیمان درود به ثبت رسید. نرخ فروش دو محصول استراتژیک سیمان درود نشان می دهد که از جهت رشد نرخ نیز حمایت مناسبی در فروش ماه های سال جاری انجام شده است. قیمت سهام سیمان درود در دو هفته اخیر نزولی بوده اما سهام این شرکت با وجود افت شاخص کل در شش ماهه سال جاری از عملکرد بهتری برخوردار بوده و بازدهی مثبت داشته است.

فروش ماهانه سدور در 18 ماه اخیر

فروش ماهانه شرکت سیمان درود نشان می دهد که این مجموعه بازار فروش فصلی دارد و فروش ماهیانه در این شرکت از تناوب بالایی برخوردار است. سدور در ماه های آخر هر فصل بهترین فروش های سال خود را به ثبت می رساند و در ماه های ابتدایی هر فصل نیز عملکرد ضعیفی به نسبت ماه قبل خود دارد. شرکت سیمان درود در سال 1400 توانست 406.3 میلیارد تومان فروش داشته باشد و متوسط فروش ماهانه برای این شرکت در سال قبل 34 میلیارد تومان بوده است. در 6 ماهه سال جاری سیمان درود 273.5میلیارد تومان فروش داشته که 60 درصد بیشتر از 171.4 میلیارد تومان 6 ماهه سال قبل است و در این شش ماهه متوسط فروش ماهانه به 45.6 میلیارد تومان در ماه رسیده است.

فروش ماهانه سرود07.02

فروش شهریور ماه سال جاری برای شرکت سیمان درود 74 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است که به نسبت 34 میلیارد و 300 میلیون تومان فروش مرداد ماه رشد 117 درصدی داشته است و به نسبت 52 میلیارد و 400 میلیون تومان فروش شهریور 1400 نیز رشد 42 درصدی داشته است. روند فروش ماهانه به جز مقدار فروش که فصلی بودن آن تناوب شدیدی در فروش ماهانه ایجاد کرده است، از نرخ فروش نیز تأثیر می گیرد.

نرخ فروش داخلی سرود07.02

نرخ فروش دو محصول استراتژیک سیمان درود از ابتدای سال 1400 روندی صعودی را به خود گرفته است. سیمان کیسه ای تیپ دو برای سدور منبع اصلی فروش داخلی محسوب می شود. این محصول در 6 ماهه سال جاری فقط یک ماه را از تمامی ماه های سال قبل نرخ بیشری نداشته است. نرخ سیمان تیپ دو در شهریور امسال 23 درصد بیشتر از شهریور سال گذشته بوده است. دیگر محصول استراتژیک سیمان درود را می توان کلینکر تیپ پنج دانست که اکثر فروش صادراتی این شرکت از این محصول انجام می شود. نرخ فروش این محصول نیز در تمام شش ماه گذشته به نسبت ماه مشابه در سال قبل بیش از 35 درصد رشد داشته است و در دو ماه اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده و در شهریور امسال به نسبت شهریور سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

نرخ فروش خارجی سرود07.02

عملکرد مالی سیمان درود در فصل بهار

شرکت سیمان درود در فصل بهار امسال عملکرد مالی مناسبی را در صورت های سود و زیان خود به جای گذاشته است. این شرکت توانسته است با افزایش فروشی که در فصل بهار امسال به نسبت بهار1400 داشته است، توانست رشد 3 میلیارد تومانی در سود ناخالص خود ایجاد کند و به نسبت سود ناخالص بهار 1400 رشد 12 درصدی را در این معیار سود و زیانی ایجاد کند. هزینه های عملیاتی برای شرکت سیمان درود در بهار امسال رشد 17 درصدی معادل 3.5 میلیارد تومان داشت و باعث شد تا سود عملیاتی این شرکت به جای رشد، کاهش 7 درصدی را تجربه کند. کنترل هزینه های مالی در فصل بهار کاملا چشمگیر بوده است به شکلی که افت 1.5 میلیاردی هزینه های مالی بهار امسال به نسبت 1400 باعث شد تا سود خالص فصلی برای این شرکت 1 میلیارد بیشتر از سال گذشته باشد و رشد 32 درصدی را برای سود خالص این شرکت به همراه داشته باشد.

عملکرد مالی سرود07.02