به گزارش اکوایران؛ سهام شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک پس از برگزاری مجمع عمومی به منظور تصویب افزایش سرمایه 15 روز معاملاتی را پشت سرگذاشته است که 14 روز آن را با افزایش قیمت مواجه بوده. سهام گدنا در روز های اخیر به دلیل مثبت های پی در پی مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته و حتی در تاریخ 28 شریور ماه به دلیل نوسانات غیر معمول متوقف شد و در تاریخ 4 مهر ماه بازگشایی آن انجام شد. گدنا یکی از نماد های صنعت هتل و رستوران بورس تهران است و ارزش بازاری بیش از هزار میلیارد تومانی دارد. این نماد در روز 17 مهر ماه با صف خرید 10.7 میلیارد تومانی بسته شد و خالص جریان پول حقیقی برای این نماد بیش از 400 میلیون تومان بوده است. امروز نیز این نماد با صف خرید 15.6 میلیارد تومانی بسته شد و رشد قیمت 7 درصدی را در سومین روز پیاپی در این هفته به نمایش گذاشت. صورت های مالی سه ماهه و یکساله این نماد نشان می دهند که سود خالص این مجموعه افزایش چشمگیری داشته و گزارش های عملکرد ماهانه گدنا نیز نشان دهنده ادامه این روند افزایش سودآوری دارد.

افزایش قابل توجه درآمد های گدنا در سال جاری

شرکت تهیه و تورزیع غذای دنا آفرین فدک در سال جاری روند رو به رشدی را در درآمد های ماهانه خود داشته است. این شرکت در سال گذشته توانسته بود 199 میلیارد تومان درآمد کسب کند و متوسط درآمد ماهانه 17 میلیارد تومانی داشته است. در شش ماهه گذشته از سال جاری مجموع درآمد های ماهانه به 225 میلیارد تومان رسیده و متوسط درآمد نیز 37 میلیارد تومان به ازای هر ماه بوده است. درآمد این شرکت در شش ماه گذشته 26 میلیارد تومان بیشتر از درآمد دوازده ماه سال قبل است. درآمد به دست آمده در شش ماه ابتدایی سال گذشته 64 میلیارد تومان بوده که به نسبت 225 میلیارد تومان درآمد شش ماهه امسال رشد 250 درصدی داشته است. در بررسی ماه به ماه درآمد های گدنا نیز، درآمد این شرکت در شهریور ماه 50 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با 18 ماه اخیر بی سابقه بوده است. درآمد شهریور ماه گدنا به نسبت درآمد مرداد امسال 3.5 درصد و به نسبت درآمد شهریور سال قبل 352 درصد افزایش داشته است. در شش ماه گذشته از سال جاری نیز اردیبهشت ماه با افزایش 389 درصدی نسبت به اردیبهشت 1400، بیشترین رشد و خرداد ماه نیز با افزایش 140 درصدی کمترین رشد را در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل داشته است.

فروش ماهانه گدنا07.17

عملکرد مالی دنا آفرین فدک از ابتدای سال 99

شرکت دنا آفرین فدک در صورت مالی سالانه خود نشان داد که توانایی این شرکت در مدیریت هزینه های خود مناسب است اما حاشیه سود همچنان در روند نزولی قرار دارد. در صورت سود و زیان سالانه گدنا دیده می شود که این شرکت درآمد های عملیاتی خود را با افزایش 139 میلیارد تومانی، 221 درصد نسبت به سال 99 افزایش داده است. این مجموعه در سال 99 با بهای تمام شده 50 میلیارد تومانی 21 درصد حاشیه سود داشته است اما در سال قبل بهای تمام شده گدنا 239 درصد افزایش یافت و به 168 میلیارد تومان رسید که باعث کاهش حاشیه سود این شرکت تا 16.4 درصد شد. هزینه های عملیاتی گدنا در این صورت مالی یک نکته مثبت محسوب می شود زیرا به نسبت سایر هزینه ها و درامد ها رشد کمتری داشته است. هزینه عملیاتی، مالی و مالیات سال قبل به نسبت سال99 به ترتیب 94 و 239 و 217 درصد رشد داشته است. سود خالص سال قبل گدنا 15 میلیارد تومان بوده که به نسبت 4.7 میلیارد تومان سود خالص سال 99 رشد 217 درصدی داشته است.

عملکرد مالی سالانه گدنا07.17

دنا آفرین فدک در صورت سود زیان سه ماهه سال جاری خود نشان داد که روند درآمدزایی و سودآوری این شرکت تداوم دارد. درآمد عملیاتی گدنا در بهار امسال 251 درصد به نسبت بهار سال قبل رشد داشته و به 101 میلیارد تومان رسیده است. حاشیه سود این شرکت همچنان روند نزولی دارد و بهای تمام شده سه ماهه امسال با رشد 305 درصدی، حاشیه سود ناخالص فصلی را از 29 درصد بهار 1400 در بهار امسال به 18 درصد رسانده است. همچنان مدیریت هزینه ها در گدنا قابل توجه است و این شرکت در هزینه های عملیاتی خود تنها 97 درصد  و در هزینه مالیات تنها 68 درصد رشد داشته و حتی هزینه های مالی بهار امسال 10 درصد نسبت به بهار 1400 کاهش داشته است. سود خالص فصلی در سه ماهه سال گذشته 4.4 میلیارد تومان بوده که در بهار امسال به 11.2 درصد رسیده و نشان می دهد گدنا در سودآوری خود 156 درصد افزایش داشته است.

عملکرد مالی سه ماهه گدنا07.17

روند معاملات گدنا بعد از مجمع عمومی

نماد گدنا بعد از برگذاری مجمع عمومی و انجام افزایش سرمایه در تاریخ 20 شهریور ماه با قیمت 332.7 تومان بازگشایی شد. این نماد امروز در قیمت 727 تومانی بسته شد و در این 15 روز معاملاتی طی شده بعد از بازگشایی پس از مجمع رشد قیمت 118 درصدی داشته است. در 3 روز گذشته از ابتدای این هفته نماد گدنا هر روز را با رشد 7 درصدی در قیمت پایانی روبرو بوده است. خالص جریان پول حقیقی در این 15روز معاملاتی تنها در یک روز منفی بوده و در 14 روز دیگر ورود پول قابل توجهی را به این نماد شاهد بوده ایم. خالص جریان پول حقیقی بعد از بازگشایی این سهم از مجمع تا امروز بیش از 12 میلیارد تومان بوده که باعث این رشد قابل توجه بوده است. تعدادی از تحلیل گران معتقدند که این ورود پول از یک سری اخبار رانتی یا شایعات نشأت می گیرد و حتی در روز 28 شهریور ماه به همین علت این نماد بسته شد اما فعلا به هر دلیلی صف خرید این سهم ریزش نمی کند و قیمت گدنا روز به روز بیشتر می شود.

جریان پول حقیقی گدنا07.17