به گزارش اکوایران، مدیر نهادهای مالی شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از پذیره‌نویسی و عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن خبر داد.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان عرضه‌کننده معرفی شده است. همچنین، ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار ریال، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز و عادی ۱۵ میلیون واحد و حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل عرضه ۳۰ میلیون واحد عنوان شده است.

فعالیت اصلی صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید و تملک دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق های املاک و مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شرکتهای ساختمانی پذیرفته شده در بورس است.

فعالیت فرعی صندوق نیز سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار رهنی، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت، سرمایه‌گذاری در سایر ابزارهای مالی در اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی و گواهی سپرده بانکی و دریافت تسهیلات است. صندوق، عواید ناشی از این فعالیت را بین سرمایه‌گذاران تقسیم می‌کند.