به گزارش اکوایران؛ بورس تهران در سال جاری فراز و فرود های خاص خود را داشته است. شاخص کل بازار در این مدت تا سقف یک میلیون و 600 هزار واحدی پیش رفت. با این حال چهار ماه می شود که شاخص روند نزولی به خود گرفته و از این کانال خارج نشده است. شاخص کل انتهای سال گذشته در تراز یک میلیون و 367 هزار واحدی قرار داشت و در دو ماه ابتدای سال با رشد قابل توجهی تا یک میلیون و 580 هزار واحدی در انتهای اردیبشت ماه پیش رفت. پس از برخورد شاخص کل به سقف یک میلیون و 600 هزار واحدی یک روند نزولی برای بازار سرمایه ایجاد شد و شاخص کل تا انتهای شهریور به تراز یک میلیون و 355 هزار واحدی رسید.

جریان پول حقیقی بازار سرمایه نشان می دهد که در شش ماه ابتدایی سال جاری در مجموع 24 هزار و 123 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شده است. به طور میانگین روزانه 202 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام کوچ کرده است. میانگین خروج پول در فصل تابستان نرخ بیشتری داشته است. در سه ماهه دوم سال، به طور میانگین روزانه 237 میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شده است.

روند شاخص کل هم وزن نیم سال07.18

شاخص کل هم وزن به نسبت شاخص کل عملکرد بهتری را در سال جاری به ثبت رسانده که نشان می دهد سهم های سبک تر بازار سرمایه امسال روند بهتری را به نسبت نماد های سنگین طی کرده اند. شاخص کل هم وزن در انتهای سال قبل تراز 348 هزار واحدی داشت و مشابه شاخص کل تا انتهای اردیبهشت ماه با رشد همراه بود. تراز شاخص کل هم وزن در انتهای اردیبهشت ماه به 440 هزار واحد رسید و حتی سقف 450 واحدی را نیز در این ماه لمس کرد. پس از آن کانالی نزولی برای شاخص هم وزن شکل گرفت که تا انتهای شهریور ماه نیز ادامه داشته است. در انتهای شهریور ماه تراز شاخص هم وزن در 395 هزار واحدی قرار دارد که با وجود نوساناتی که داشته 47.4 واحد بیشتر از تراز ابتدای سال این شاخص است.