به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه نوزدهم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 9 هزار و 662 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 313 هزار و 582 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با رشد 3 هزار و 205 واحدی در سطح 378 هزار و 900 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 142 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 915 واحد قرار گرفت.  

خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز متوالی منفی شد و 142 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام غزر (شرکت زر ماکارون) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 83 میلیارد تومان بود. پس از غزر، نمادهای بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران بازار

امروز نمادهای «شپنا»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «اپال»، «کویر» و «بشهاب» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شگویا» و «دماوند» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «هرمز»، «کشرق» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، وطوبی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری سبزترین گروه بازار بود که تمامی نمادهای آن رشد قیمت داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 640 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 484 میلیارد تومان بود که 46 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 250 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه 89 نماد صف خرید داشتند و 44 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 25 درصدی به 253 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 50 درصد کاهش یافت و 80 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 10 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 157 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد تپسی (شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس) با صف‌ خرید 35 میلیارد تومانی برای چهارمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تپسی، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و غنوش (شرکت نوش مازندران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها دو نماد فمراد و حپترو صف فروش داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس