بورس تهران در پایان روز کاری قبل بدون تغییر خاصی نسبت به روز های هفته قبل و حتی روزهای هفته پیشین خود به کار خود پایان داد و تغییرات چندانی را نداشت. 

وقتی صحبت‌ها و نظرات اهالی بازار را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنیم این نکته برداشت می‌شود که فعلا کسی جرأت خرید سهام ندارد. با اینکه در روزهای اخیر بارها در خصوص سطوح حمایتی تکنیکالی به همراه ارزش های بنیادی نمادها صحبت شده است اما فعلا کسی دست به خرید نمی‌زند، یا بهتر بگوییم خیلی‌ها دست به ماشه نشسته‌اند تا در اولین فرصت و خبر خوب برای بازار سرمایه شروع به خرید کنند. 

اما خبری که در پایان هفته پیش و بعد از پایان بازار در فضای مجازی پیچید  گزارش مربوط به پترولجستیک بوده که طبق این گزارش  صادرات ایران به روزانه 1.06 میلیون بشکه رسیده که نسبت به ماه قبل آن (سپتامبر 2022) به میزان 548+ هزار بشکه/روز بالاتر است.

خبر مهم دیگری که در روزهای انتهایی هفته پیش شنیده شد در مورد گروسی بود که ادعا کرده است که مذاکرات برجام به بن بست رسیده است. رویترز به نقل از رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته: «مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران به بن بست رسیده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل محدودیت دسترسی به بازرسی ها در ماه های اخیر اطلاعات کلیدی ندارد.»

پیش بینی بورس

اما اگر بخواهیم امروز هم از منظر تکنیکالی به بازار نگاهی داشته باشیم باید گفت که به دلیل ارزش پائین معاملات در بازار بورس تهران در روزهای گذشته و بدون تغییر ماندن شاخص ، مفروضات تکنیکالیست‌ها همچنان در سطح روزهای قبل است و نه خانی رفته است و نه خانی آمده است.

اما برای پیش بینی بورس فردا، یکی دیگر سطوح فیبوناچی را برای اصلاح قیمتی شاخص رسم می‌کنید تا اگر روز شنبه بازار تمایلی به حرکت خاص داشت و روند نزولی RSI  باز هم قدر نمایی کرد و بازار به هیجان فروش افراطی مبتلا شد این سطح را به عنوان یکی دیگر از سطوح حمایتی در نظر داشته باشیم.

سطحی که می‌تواند محدوده یک میلیون 50 هزار واحدی در شاخص کل باشد، در غیر این صورت و با همت بازار به سمت اهداف بالاتر و رشد شاخص شاهد خواهیم بود که شاخص کل بار دیگر به کانال صعودی که در روز های قبل در مورد آن صحبت کردیم باز گردد. 

پیش بینی بورس