بورس تهران برای پنجمین روز پیاپی با منفی روز کاری خود را تمام کرد و در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رود که فاصله زیادی با سطح حمایتی 88 درصد فیبو ناچی موج قبلی ندارد و همین طور اندیکاتور RSI همچون هفته ها و روز های قبل هیجان بیش از اندازه فروش را در بازار نشان می‌دهد. 

 اندیکاتور RSI نیز در حال ایجاد یک احتمال قوی برای وقوع واگرایی در کف است. جایی که موج پنجمی که روزهای قبل در مورد آن صحبت کرده بودیم به اندازه کافی اصلاح کرده است و بیش از 13 درصد بازدهی منفی را برای سهامدارن به ارمغان آورده است. 

حالا باید دید که آیا ترمز منفی بورس در روز پایانی هفته کشیده خواهد شد و یا بازار به سطحی که مشخص کرده است واکنش نشان می‌دهد.

یکی دیگر از احتمالاتی که اهالی بازار به آن اشاره می کنند این است که در صورتی که شاخص مثبت شود محدوده یک میلیون 300 هزار واحدی که مدتی است به عنوان یک سطح حمایتی در حال فعالیت بوده است، حالا نقش خود را معکوس کند و به عنوان یک سطح مقاومتی مانع از عبور شاخص به سمت اهداف بالاتر باشد.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد روز گذشته در یک نشست خبری به خبرنگاران اعلام کرده است که دوران قیمت گذاری دستوری به پایان رسیده است. همچنین رئیس سازمان بورس هم شایعه استعفای خود به دلیل اوضاع بد بورس را تکذیب کرد و اعلام کرده است که تا آخرین لحظه مسئولیت خویش پای کار خواهم ایستاد.

همچنین رئیس سازمان بورس در خصوص ورود تارا و 207 به بورس کالا اعلام کرد که این دو محصول در بورس پذیرفته شدند و حتما در کوتاه ترین زمان و زمان مناسب در بورس کالا عرضه خواهند شد.

همچنین محصول دیگر شرکت ایران خود به نام هایما برای دومین بار در بورس کالا پذیرفته شد و در 8 آبان ماه روی تابلو عرضه می‌شود.

اما چیزی که برای بازار فردا مهم است کوتاه آمدن فروشندگان از فروش‌های خود و ورود حمایتی خریداران در محدوه حمایتی ذکر شده است.

در صورتی که این سطح حمایتی نیز از دست برود باید این موضوع را مطرح کرد که شاخص به دنبال هدف یک میلیون و 200 هزار واحدی است، رقمی که ابتدای بهمن ماه سال قبل به آن رسید. تا اینجا شاخص کل بورس تهران از این محدوده یعنی اول بهمن 1400 تا به امروز تنها 5 درصد بازدهی مثبت داشته است که با ادامه این روند این بازدهی نیز برای ماه‌های آتی از بین خواهد رفت.

پیش بینی بورس