به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه هفتم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 3 هزار و 564 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 244 هزار و 632 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با افت 3 هزار و 216 واحدی در سطح 358 هزار و 143 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 69 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 140 واحد قرار گرفت.  

بسته حمایت از بازار 

صبح امروز بسته حمایت از بازار سهام ابلاغ شد. در مهمترین بند این بسته 10 بندی آمده که با خرید اوراق تبعی پورتفوی، سهام حاضر در پورتفوی اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر بیمه می‌شود. 


بیشتر بخوانید؛ 

ابزار جدید در بورس تهران / تضمین اصل سهام و سود ۲۰ درصدی برای حقیقی‌ها


خروج پول حقیقی از بورس

در مجموع معاملات شنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیستمین روز متوالی منفی شد و 914 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در 5 ماه اخیر است. 

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 107 میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای وبملت (بانک ملت) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای «شبندر»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «رمپنا»، «شبهرن» و «وبهمن» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «غصینو» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «شراز» و «فرابورس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و خودرو و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 817 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 8 هزار و 935 میلیارد تومان بود که 60 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 1.2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 831 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش پایانی بازار سهام

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 84 میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 9 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نمادوتعاون (شرکت بیمه تعاون) با صف‌ خرید 6 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خموتور، نمادهای ثغرب (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب) و خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت تعلق داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای مادیرا، غنوش، فمراد و ثفارس صف فروش داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس