شاخص هم وزن در هفته گذشته توانست از چنگال مقاومت‌های میانگینی خود عبور کند. در طی معاملات امروز هم توانست این شکست مقاومتی را تثبیت کند تا در مسیر کانال صعودی قرار بگیرد و به روند نزولی خود را پایان دهد.

 البته این موضوع لزوماً موجب نمی‌شود که در روزهای آینده شاخص هم وزن کمی اصلاح نکند چرا که روندها تعاریفی دارند و برای روند صعودی در استانداردترین حالت می‌توان اینگونه گفت که در یک روند صعودی کف‌های حمایتی باید بالاتر از کف قبلی خود قرار بگیرند و همچنین سقف‌های جدیدی ایجاد شود.

اما در خصوص شاخص کل این شاخص به زحمت در طول روز جاری به هدف 50 درصدی فیبوناچی موج قبلی رسید. شاخص بورس تهران به واسطه مثبت شدند فملی و هم گروه‌هایش در نیمه اول بازار با رشد خیلی خوبی به محدوده یک میلیون و 425 هزار واحدی رسیدند اما درنیمه دوم بازار این رشد کاملا متوقف شد و با زیاد شدن عرضه در بازار خریداران هم کمی عقب نشستند تا نیمه دوم بازار در سکوت سپری شود.

پیش بینی بورس

در صورتی که برای روز کاری فردا نیز شاخص همین رویه صعودی را بخواهد در پیش بگیرد هدف بعدی سطح 61 درصد فیبوناچی، یعنی حوالی یک میلیون و 470 هزار واحد، است.

اما زمزمه‌هایی از بین اهالی بازار شنیده می‌شود که بازار برای صعود نیاز به یک استراحت دارد و این رشدهای سریع ممکن است برای بازار خطرناک باشد و در مقابل ممکن است افت‌های سنگین هم داشته باشد. اهل فن آهسته و پیوسته بودن مسیر حرکتی را بیشتر می‌پسندند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد هنوز تصمیم مشخصی برای نرخ خوراک پتروشیمی ها گرفته نشده است و بانک مرکزی هم قرار است در روزهای آینده ابزار جدیدی برای مدیریت بازار ارائه کند. رئیس کل بانک مرکزی گفته که جزئییات این ابزار در روزهای آینده اعلام می‌شود.

به هر حال آن چیزی که از منظر تکنیکالی مهم است وجود روندهای درست بازار است روندهایی که کف و سقف‌های حمایتی مناسبی داشته باشد. بازار در این روزها نیز برای ادامه دار بودن روند صعودی خود نیاز دارد تا کف‌های مناسبی را ادامه مسیر ایجاد کند و قرار نیست با یک قدم تمام پله‌های یک نردبان را طی کرد.

پیش بینی بورس