به گزارش اکوایران مس در معاملات آتی بورس فلزات لندن ظرف ساعات ابتدایی روز چهارنشبه مجدد کانال قیمتی 8 هزار دلاری را از دست داد. این در حالی بود که بهای این فلز در روز سه‌شنبه 22 نوامبر متاثر از تضعیف شاخص دلار آمریکا تا 8 هزار و 29 دلار به ازای هر تن نیز پیش رفته بود.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو در کپنهاگ گفت: کاهش ارزش  شاخص دلار آمریکا از ریسک‌پذیری فعالان بازارهای کالایی حمایت و مجدد مس را در روز 22 نوامبر به کانال قیمتی 8 هزار دلاری باز گرداند.

سیگنال کاهشی چین ضعیف بود

شیوع مجدد ویروس کرونا در چین و احتمال شدت گرفتن قرنطینه و محدودیت کرونایی در این کشور سیگنال کاهشی موثری به بازارهای کالایی وارد کرده است.پکن، پایتخت چین، پارک‌ها و موزه‌ها را از روز سه‌شنبه 22 نوامبر تعطیل کرد و الزامات آزمایشی جدیدی را برای ورود به مکان‌های عمومی مانند مراکز خرید و هتل‌ها اعمال کرد.

هانسن افزود: به نظر می‌رسد که بسیاری از فعالان بازار محدودیت چین را موقتی می‌دانند و امیدوارند که این محدودیت در کوتاه مدت مرتفع شود. بنابراین واکنش محدودی نسبت به آن نشان داده‌اند.

معادن مس از اعتصاب در امان ماندند

کاهش موجودی مس در انبارهای بورسی دنیا از جمله بزرگترین معضلات بازار جهانی است. میزان ذخایر مس دنیا تنها کفاف کمتر از یک هفته را می‌دهد. در این شرایط هر گونه محدودیت جدید در بخش عرضه می‌تواند به التهاب قیمتی جدی در این بازار منجر شود. اما شرکت بی‌اچ‌پی اعلام کرد با اتحادیه کارگران مع دن اسکاندیدا به توافق رسیده تا فعلا از اعتصاب خودداری کنند. این خبر با کاهش چالش عرضه، از تضعیف بهای فلز سرخ در هفته جاری حمایت کرد.