به گزارش اکوایران بازارهای کالایی روز ابتدایی هفته را قرمزپوش آغاز کردند؛ انتشار اخباری مبنی بر تجمع اعتراضی مردم چین در مقابل اجرای سیاست کرونا صفر در این کشور باعث شد تا فعالان بازارهای کالایی با پیش‌بینی کاهش افت تقاضا برای کامودیتی‌ها از سوی چین، از میزان خرید خود کاسته و از نرخ کالاهای پایه با محوریت نفت و سایر مواد اولیه صنعتی کاسته شود.

سقوط 2 درصدی بهای مس طرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها

مس در معاملات آتی کامکس ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها کاهشی 1.8 درصدی را به ثبت رساند و با نرخ 3.564 دلار به ازای هر پوند به فروش رفت.

مردم در چندین شهر چین از جمله پکن و شانگهای به دلیل اشدت گ رفتن مجدد محدودیت‌های قرنطینه‌ای دست به اعتراض زده‌اند؛ با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در این کشور  و رکرودشکنی تعدا مبتلایان، دولت چین مجدد درصدد برآمده است تا بر میزان محدودیت کرونایی در این کشور بیفزاید.

چنین اعتراض مردمی در چین نادر بوده و در پی بروز آن، بازارهای کالایی و بازار سهام در آسیا ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها قرمزپوش شد.

دولت چین ظرف هفته‌های اخیر وعده‌های جدیدی برای حمایت از بخش ساخت‌وساز برای بازگردان دن اقتصاد به مسیر رشد داده است، اما  اعتراضات مردمی به سیاست کرونا صفر نشان داد که مردم امیدی به وعده‌های دولت ندارند و در عین حال این اعتراضات  احتمال بی‌نتیجه ماندن   طرح‌های دولت برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد را بیش از قبل عیان کرد.

محدودیت‌های کرونایی در چین به کاهش مداوم تولید ناخالص داخلی این کشور ظرف بیش از یک سال اخیر منجر شده است؛ درآمد مردم چین با اجرای قرنطینه افت محسوسی داشته است و این موضوع بر نارضایتی عموم افراد جامعه افزوده است.