به گزارش اکوایران واحدهای احیا، برای هفته جاری بالغ بر 41 هزار تن آهن اسفنجی با قیمت پایه 7 هزار و 630 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند که این رقم نسبت به حجم عرضه معمول هفتگی به مراتب کمتر بود. کاهش عرضه در شرایطی که تقاضا در این بازار همچنان پابرجاست، باعث شد تا رقابت قیمتی برای کسب سهم از عرضه آهن‌اسفنجی در این بازار افزایش داشته باشد.

واحدهای احیا موظف به عرضه کل محصول تولیدی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران هستند؛ در این شرایط کاهش عرضه ناشی از افت تولید با شروع فصل سرما در کشور و قطعی‌های موردی گاز غیرقابل اجتناب است.

متقاضیان آهن‌اسفنجی، این هفته 148 هزار و 500 تن تقاضا در بازار به ثبت رساندند. برتری محسوس تقاضا نسبت به عرضه باعث رقابت قیمتی از سوی خریداران شد به نحوی که میانگین نرخ فروش  این محصول رشدی 20 درصدی داشت و به 9 هزار و 440 تومان رسید.

درحالی کسری تولید و عرضه به رشد 20 درصدی بهای آهن اسفنجی منجر شد که وزارت صمت ظرف هفته‌های اخیر، خرید این محصول را به مصرف‌کنندگان محدود  کرد. اما کمبود تولید نسبت به تقاضا در این بازار مانع از آن شد که این سیاست کنترلی، نتیجه‌بخش شود.