به گزارش اکوایران؛ در میان شرکت‌های صنعت محصولات غذایی، نماد‌های لبنی جایگاه خاصی دارند. نماد‌های لبنی به دلیل تفاوت زیاد با سایر شرکت‌های غذایی، در کنار یکدیگر مقایسه می شوند. لبنی‌ها به دلیل حذف یارانه برخی از محصولات در سال جاری که لبنیات نیز جزء آن بود؛ رشد فروش خوبی را در ماه‌های اخیر پشت سر گذاشته‌اند. با این وجود این 10 شرکت در آذر ماه نیز افزایش فروش مناسبی را به نسبت فروش ماه‌های قبل خود داشتند.

در میان این ده نماد، غپاک با 357 میلیارد تومان بیشترین و غالبر با 43 میلیارد تومان کمترین فروش آذر ماه را داشتند. این ده شرکت در اذر ماه امسال توانستند 96 درصد بیشتر از آذر سال قبل و 23 درصد بیشتر از متوسط فروش ماهانه امسال خودشان بفروشند. فروش لبنی‌ها در آذر امسال 111 درصد بیشتر از متوسط فروش ماهانه سال قبلشان بوده‌است.

نماد غگیلا با 263 درصد افزایش فروش به نسبت فروش آذر ماه سال قبل خود و متوسط ماهانه سال قبل و همچنین رشد 84 درصدی فروش آذر امسال به نسبت متوسط فروش ماهانه امسال خودش بهترین عملکرد را در میان لبنی ها داشته‌است. غگیلا در اذر ماه امسال 127 میلیارد تومان فروش داشته؛ درحالی که متوسط فروش سال قبل و امسال آن به ترتیب 35 میلیارد و 69 میلیارد تومان است.

با وجود رشد بالای فروش در غگیلا، می توان با بررسی جدول زیر شرایط مساعد سایر نماد‌های لبنی بورس تهران را مشاهده کرد. غالبر، غگلستا، غشان، غپاذر، غفارس و غپاک از نمادهایی هستند که در آذر ماه امسال بیش از دو برابر آذر سال قبل فروش داشتند.

فروش آذر لبنی10.27