به گزارش اکوایران چین در سال 2022 براابر یک میلیارد و 18 هزار تن فولاد خام تولید کرد که این رقم 1.7 درصد کمتر از میزان تولید فولاد خام این کشور در سال 2021 بود.

اگرچه از میزان تولید فولاد خام چین در سال 2022  نسبت به مدت مشابه قبل برابر 1.7 درصد کاسته شد، اما این عقبگرد کمتر از برآوردهای  قبلی موسسات بین‌المللی بود که انتظار داشتند میزان تولید فولاد خام چین در سال 2022 افتی 1.8 درصدی داشته باشد.    

چین برای دومین سال متوالی از میزان تولید فولاد خود کاست. کاهش تقاضای  داخلی برای محصولات فولادی در چین با افول بخش ساخت‌وساز عامل اصلی عقبگرد تولید فولاد در چین ظرف 2 سال اخیر بود. با این وجود فعالان بازرا آهن و فولاد در چین به بازگشت بخش ساخت‌وساز به مسر رشد با توجه به محرک‌های مالی دولتی امیدوار هستند. تحقق این وعده‌ها از رشد تولید فولاد در چین برای سال جاری میلادی حمایت می‌کند.

تحقق رشد 3 درصدی که در تولید ناخالص داخلی چین برای سال 2022 بسیار کمتر از هدفگذاری دولت در این زمینه بود باعث شد تا دولت این کشور از سویی از اجرای سیاست کرونا صفر عقب‌نشینی کند و از سوی دیگر بر محرک‌های مالی برای حمایت از بخش ساخت‌وساز بیفزاید. مجموع این موارد می‌تواند به بهبود فولادسازی در چین منجر شود.