به گزارش اکوایران، بازارسهام از ابتدای سال جاری با رشد تراز قابل توجه شاخص کل هم‌وزن و افزایش تراز شاخص کل بورس تهران همراه بود.

بازدهی نماد های بازار سهام در پنج روز معاملاتی اخیر بیانگر افزایش ۵۲ درصدی قیمت سهام پی‌پاد از صنعت رایانه و رشد قیمت ۲۵ درصدی زکشت از صنعت زراعت است. پس از این دو سهم نیز، نماد‌های کرازی ، پترول ، واتی و ثپردیس در اولین هفته اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با رشد قیمت بیش از ۲۱ درصد همراه بودند.

دو روی سکه ارزندگی بورس

در این هفته نمادهای غگلستا ، پتایر ، واعتبار و ولملت با افت قیمت بیش از ۱۰ درصد، بیشترین ریزش قیمتی را در میان نمادهای بازار‌سهام به ثبت رساندند.

بیشترین بازدهی از ابتدای سال ۱۴۰۲

بازدهی سهام بازار سرمایه در ۳۰ روز معاملاتی اخیر نشان می‌دهد که نماد وگستر از صنعت سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۴۲ درصد افزایش قیمت، بیشترین بازدهی را از ابتدای سال جاری به ثبت رسانده است.

سهام ثشاهد از صنعت انبوه‌سازی نیز دیگر سهمی بود که قیمت آن از ابتدای سال جاری بیش از دو برابر شد.

پس از این دو سهم نیز نماد‌های شملی ، دتولید ، پتایر ، قصفها و ولشرق بیشترین بازدهی را از ابتدای سال به دست آورده‌اند.

ثنظام از صنعت انبوه‌سازی با ۱۷ درصد ریزش قیمت و دو نماد پدرخش و سنوین از صنایع لاستیک و سرمایه‌گذاری‌ها به ترتیب با ۹ درصد و ۴.۵ درصد افت قیمت در صدر بیشترین افت قیمت از ابتدای سال جاری قرار گرفتند.

وضعیت شیشه‌های بورس

از نظر جریان پول حقیقی نیز در ۵ روز معاملاتی اخیر نماد شاراک از صنعت محصولات شیمیایی با ۳۹۶ میلیارد تومان ورود جریان پول حقیق بیشترین افزایش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند.

پس از شاراک نیز نماد‌های کوثر، پترول و اپال از صنایع بیمه، محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی به ترتیب با ۲۵۳ میلیارد تومان، ۱۶۲ میلیارد تومان و ۱۳۸ میلیارد تومان در مرتبه‌های بعدی قرار رفتند.