به گزارش اکوایران، امروز (شنبه 9 اردیبهشت) در دقایق ابتدایی معاملات روند شاخص کل بورس در خلاف جهت روند روز  معاملاتی گذشته، صعودی شد و شاخص در نیم ساعت ابتدایی بیش از 52 هزار واحد رشد کرد.

این روند تا پایان روز تداوم داشت و در نهایت، شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه 73 هزار و 257 واحد - معادل 3.1 درصد - رشد کرد و به رقم دو میلیون و 438 هزار و 550 واحد رسید.

امروز شاخص کل هم‌وزن روندی صعودی داشت اما مشابه عملکرد روز گذشته به نسبت شاخص کل بازدهی ضعیف‌تری را به ثبت رساند. شاخص کل هم وزن 14 هزار و 461 واحد نسبت به روز ‌‌چهارشنبه بالا آمد و در رقم 800 هزار و 956 واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس هم سبزپوش شد و 627 واحد رشد کرد و به رقم 30 هزار و 370 واحد رسید. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز با افزایش 2 هزار و 196 واحدی به سطح 143 هزار و 588 واحد رسید.

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 473 نماد با افزایش قیمت مواجه شدند و 190 نماد نیز کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 71 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 29 درصد بازار افت قیمت داشتند.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۲۹_۱۳-۳۴-۵۱

رشد 250 درصدی ورود پول حقیقی به بازار سهام!

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت بود و 2 هزار و 502 میلیارد تومان  پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز چهارشنبه افزایش  250 درصدی داشته است.

در معاملات روز شنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 314 میلیارد تومان بود.

مچ‌اندازی شاخص بورس تهران با سد روانی

سهام امین دومین رتبه ورود را داشت و پس از آن، نمادهای فخوز، ثبهساز و ذوب بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، نماد وکغدیر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و کالا، وبملت و وغدیر در رتبه‌های بعدی بودند.

فولاد و فارس لیدر‌های روز شنبه

امروز نمادهای فولاد، فارس، فملی، شستا و ومعادن بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای خودرو، وکار، بترانس و های وب از نمادهای مؤثر منفی بر روند امروز شاخص کل بازار بودند. دو نماد فولاد و فملی امروز به تنهایی بیش از 17 هزار واحد در رشد تراز شاخص کل تأثیر گذاشتند.

در فرابورس نیز نمادهای کگهر، آریا، هرمز و زاگرس بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای انتخاب، مادیرا و بزاگرس بیشترین اثر کاهنده بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز شستا و پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشتند و فملی و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، قچار، گدنا و خاور پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات یکشنبه، 250 نماد صف خرید داشتند و 16 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افزایش 29 درصدی به 2 هزار و 266 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز با 27 درصد کاهش به رقم 70 میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز امروز با رشد 21.3 درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به رقم 21 هزار و 650 میلیارد تومان رسید.

امروز در میان صنایع، بیشترین ارزش معاملات متعلق به صنعت فلزات اساسی با 2 هزار و 976 میلیارد تومان بود و صنعت خودرو و ساخت قطعات با هزار و 947 میلیارد تومان ارزش معامله در دومین جایگاه قرار گرفت.

پس از صنعت فلزات اساسی و خودرو، صنایع محصولات شیمیایی، انبوه‌سازی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات روز قرار گرفتند.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۲۹_۱۴-۰۲-۱۹