به گزارش اکوایران شاخص  PMI تولیدی آمریکا که توسط موسسه ISM مورد سنجش قرار می‌گیرد، برای ماه آوریل برابر 47.1 واحد اعلام شد؛ این شاخص در ماه مارس نرخی برابر 46.3 واحد داشت. شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا در ماه آوریل نسبت به ماه قبل و همچنین پیش‌بینی اقتصاددانان رشد داشت، نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کرد که این شاخص در ماه آوریل به نرخ 46.8 واحد برسد. با این وجود آوریل ششمین ماه متوالی بود که شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا در نرخی کمتر از 50 واحد قرار گرفت، برخی تحلیلگران، چنین داده‌ای را نشان از بروز رکود در اقتصاد می‌دانند.

انتشار داده‌های تولیدی آمریکا در شرایطی که حاکی از بروز رکود در بزرگترین اقتصاد جهانی است، سیگنال کاهشی موثری برای بازارهای کالایی به همراه دارد. با این وجود اغلب کامودیتی‌ها پس از انتشار این داده‌ها نوسان نرخ محدود و عم دتا کاهشی را در بازارهای جهانی به ثبت رساندند. فدرال رزرو در روز چهارشنبه سوم ماه مه تشکیل جلسه داده و درخصوص مرحله بعدی رشد نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌کند. در چنین شرایطی اغلب فعالان بازار ترجیح می‌دهند تا فعلا از معامله اجتناب کرده و منتظر نتیجه این  جلسه باشند.

انقباض بخش تولید در آمریکا شدت گرفت

موسسه نظرسنجی کسب و کار تولید ISM می‌گوید 73 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا در ماه آوریل تحت شرایط انقباضی بود؛ این در حالی است که میزان این انقباض در ماه مارس به 70 درصد بود.  

همچنین تنها دو صنعت از شش صنعت بزرگ تولیدی آمریکا یعنی، فرآورده‌های نفتی و زغال سنگ و همچنین تجهیزات حمل و نقل، در ماه آوریل رشد داشتند.