به گزارش اکوایران؛ شرکت داروسازی جابر ابن حیان در سال گذشته توانسته است درآمد خود را به ۷۴۲ میلیارد تومان برساند. این شرکت در فروردین ماه ۱۴۰۱ تنها ۲۰ میلیارد تومان فروش داشت اما در تابستان درآمدزایی خود را افزایش داد که حتی در سه ماه از پاییز و زمستان این سال بیش از ۹۰ میلیارد تومان در ماه فروش داشت.

دجابر2

این روند درآمدزایی دجابر باعث شد که سال ۱۴۰۱ را با متوسط فروش ۶۲ میلیارد تومان در ماه پشت سر گذاشت.

واکنش بورس تهران به بازارهای جهانی

با وجود افزایش درآمدی قابل توجه این شرکت که در صورت‌های مالی ۹ ماهه سال قبل این مجموعه نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی آن به نسبت ۹ ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ است؛ اما با رشد ۴۱ درصدی بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت؛ سود ناخالص دجابر در این ۹ ماهه به نسبت ۹ ماهه مشابه در سال قبل از آن ۲۹ درصد افزایش داشت و حاشیه سود خالص دجابر افت کرد.

دجابر

صورت‌های مالی فصلی دجابر بیانگر رشد اندک حاشیه سود ناخالص این مجموعه در ۳ فصل ابتدایی سال گذشته است. با این وجود حاشیه سود خالص دجابر از ۶۰ درصد در بهار ۱۴۰۰، به ۱۵ درصد در پاییز این سال کاهش یافت.

با تمام این تفاصیل فروش فروردین ماه ۱۴۰۲ دجابر از ۱۱۰ میلیارد تومان فراتر رفت. باید منتظر باشیم تا صورت‌های مالی سه ماهه این مجموعه نشان دهد چه میزان از این حجم فروش به سودخالص تبدیل خواهد شد.