شرکت داروسازی جابرابن حیان در سال 1339 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1348مورد بهره برداری قرار گرفت. فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و ساخت انواع داروها است.

در حال حاضر ، داروسازی جابر ابن حیان (شرکت سهامی عام) جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری شفادارو است و واحد تجاری نهایی گروه ، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا می باشد.

آخرین سرمایه شرکت درسال مالی 1399 افزایش یافته است. افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ 113 میلیارد تومان به ‌مبلغ 226 میلیارد تومان از محل سود انباشته در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

مهمترین منابع مالی که در اختیار این شرکت قرار دارد و از آن برای خرید مواد اولیه ، انجام پروژه های شرکت ، پرداخت سود سهام و پرداخت هزینه های شرکت استفاده می شود، عمدتاً وجه نقد حاصل از فروش محصول و دریافت تسهیلات بانکی می باشد.همچنین عمده بدهی های شرکت به سهامداران عمده و سیستم بانکی می باشد.

کشور ما به عنوان یک کشور در حال توسعه جهت رشد خدمات سلامت ، ایجاد اشتغال ، سوق به سمت مصرف داروهای با کیفیت داخلی نیاز به داروهای ساخت داخل دارد . به گفته شرکت داروسازی جابر ابن حیان با رعایت کامل استانداردهای تولید دارو(GMP)سبد متنوع و با کیفیتی از تولید دارو را تهیه کرده است.

شرکت داروسازی جابر ابن حیان 5 گروه محصول به بازار عرضه می‌کند که شامل انواع قرص و کپسول ، شربت ، ویال، اسپری و پماد است. در حال حاضر قرص و کپسول بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و برای دجابر محصول استراتژیک محسوب می گردد. گفتنی است این نماد در تیر ماه سال 1401 از افزایش نرخ محصولات خود نیز خبر داده است.

فروش ماهانه دجابر

روند فروش ماهانه این شرکت داروسازی نشان می دهد که در ماه ابتدایی سال 1401 کمترین فروش خود را با 20 میلیارد تومان ثبت کرده است.

این نماد دارویی در سه ماهه دوم سال اوضاع خوبی در خصوص درآمد فروش به کسب کرد و موفق شد بهترین فروش خود را در شهریور ماه با 96 میلیارد تومان رقم بزند. اما از شهریور ماه روند نزولی را طی کرد تا در نهایت در آذر ماه توانست به سقف فروش شهریور ماه خود نزدیک شود. این اتفاق پایدار نبود تا اینکه در دی ماه با افت همراه شد، در حالیکه در بهمن ماه نیز دجابر رقم 92 میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به دست آورد.

 

دجابر

رشد سود خالص و ناخالص دجابر

صورت های مالی منتشر شده دجابر نشان میدهد درآمدهای عملیاتی منتهی به دوره 30 آذر 1401 به رقم 561 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته خود رشد 37 درصدی داشته است. از طرفی بهای تمام شده و هزینه های فروش، اداری و عمومی این شرکت افزایش یافته است.

اما در خصوص سود خالص دجابر با رشد خیلی خوبی همراه شده و توانسته از رقم 80 میلیارد تومان دوره قبل به رقم 183 میلیارد تومان برسد که می توان گفت عملکرد خوبی را از خود برجای گذاشته است. همچنین سود ناحالص برای دجابر نیز با رشد همراه بوده است.