به گزارش اکوایران، شرکت تهیه غذای دنا آفرین فدک در سال جاری توانسته است صورت های مالی خود را با رشد قابل توجهی به ثبت برساند. صورت های مالی سه ماهه امسال و سالانه سال قبل این مجموعه در گزارش های اخیر تیم تحلیلی اکوایران بررسی شده است. این مجموعه در شهریور ماه امسال سرمایه خود را با افزایش 500 درصدی از 30 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان افزایش داد. این افزایش سرمایه از محل صرف سهام و با سلب حق تقدم سهامداران قدیمی صورت گرفت و مطابق اعلام این مجموعه مبلغ صرف سهام به صورت سهام جایزه به سهامداران قدیمی تعلق می گیرد. این افزایش سرمایه به منظور تامین منابع مالی برای احداث هشت شعبه تهیه و توزیع غذا دیگر از این مجموعه انجام شده است. با توجه به روند صعودی درآمدزایی و سودآوری این مجموعه، با اعلام خبر افزایش سرمایه به منظور افزایش شعب، جریان پول حقیقی به سمت این نماد سرازیر شد. این ورود پول حقیقی به شکلی بوده است که با گذشت 40 روز معاملاتی از بازگشایی این نماد پس از افزایش سرمایه، قیمت سهام این مجموعه 302 درصد افزایش یافته است و از 330 تومان به هزار و 320 تومان رسیده است.

فروش ماهانه گدنا از ابتدای سال 1400

شرکت تهیه غذای دنا آفرین فدک در سال قبل فروش 199 میلیارد تومانی داشته است. این مجموعه در سال گذشته متوسط فروش ماهانه خود را به 16.6 میلیارد تومان در ماه رسانده بود. فروش ماهانه گدنا در سال قبل روند صعودی متناسبی داشته و اگر فروش ماهانه سال جاری را در امتداد آن قرار دهیم شاهد این تداوم روند تا انتهای شهریور ماه می شویم.

IMG_20221213_185751_026

در هشت ماهه طی شده از سال جاری متوسط فروش ماهانه این مجموعه با 134 درصد افزایش به نسبت متوسط سال گذشته به 39 میلیارد تومان در ماه رسیده است. گدنا در هشت ماهه ابتدایی سال گذشته توانسته بود 98 میلیارد تومان فروش به ثبت برساند که این میزان در هشت ماهه سال جاری با افزایش 218 درصدی به 311 میلیارد تومان رسیده است. بیشترین فروش ماهانه سال جاری این مجموع در شهریور ماه با 50.2 میلیارد تومان به ثبت رسیده و بیشترین افزایش به نسبت ماه مشابه در سال قبل نیز متعلق به اردیبهشت ماه با 389 درصد افزایش است.

عملکرد مالی شرکت تهیه غذای دنا آفرین فدک

گدنا در شش ماهه سال جاری توانسته است 260 میلیارد تومان درآمد عملیاتی به ثبت برساند. این مجموعه در شش ماهه ابتدایی سال قبل تنها 66 میلیارد تومان درآمد عملیاتی به دست آورده بود که نشان از افزایش 297 درصدی آن در شش ماهه سال جاری دارد. بهای تمام شده درآمد های عملیاتی این مجموعه در شش ماهه سال جاری با افزایش 323 درصدی به 217 میلیارد تومان رسیده است.

IMG_20221213_185750_491

با افزایش بیشتر بهای تمام شده درآمد ها به نسبت درآمد های عملیاتی این مجموعه، حاشیه سود ناخالص کاهش 5 درصدی داشته و به 16.7 درصد رسیده است. سود ناخالص شش ماهه امسال گدنا با رشد 205 درصدی از 14 میلیارد تومان شش ماهه سال قبل به 44 میلیارد تومان رسیده است. هزینه های عملیاتی، مالی و مالیات این مجموعه در این مدت به ترتیب 130 درصد، 3 درصد و 162 درصد افزایش یافته که می توان رشد اندک هزینه های مالی را بابت تأمین مالی از طریق افزایش سرمایه دانست. در نهایت سود خالص شش ماهه امسال این شرکت با 348 درصد رشد به نسبت سود خالص 5 میلیارد و 900 میلیون تومان شش ماهه سال قبل به 26 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است. گدنا در اطلاعیه شفاف سازی صورت های مالی خود اعلام کرده است که رشد سودآوری این مجموعه از دو کانال نشأت گرفته است. کانال اول افزایش درآمد های عملیاتی به وسیله ترفیع فروش، نفوذ در بازار ها مانند بازار شرکت های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه، توسعه کانال های فروش و سبد محصولات و خلق ارزش مضاعف در این بازار ها و کانال دوم کاهش هزینه در حقوق و دستمزد به وسیله افزایش بهره وری کارکنان و کاهش هزینه های فروش با کنترل هزینه ها است.

IMG_20221213_185750_657

سودآوری فصلی این مجموعه نشان می دهد که گدنا در 10 فصل اخیر به صورت قابل توجهی رشد درآمدزایی داشته است. با این حال نوسانات شدید حاشیه سود این شرکت باعث شده روند سود خالص گدنا با تغییراتی همراه باشد. گدنا در فصل تابستان امسال افزایش سود خالص فصلی چشمگیری داشته است. سود خالص تابستان امسال این مجموعه 15 میلیارد تومان بوده که به نسبت 2 میلیارد تومان سود خالص تابستان سال قبل 893 درصد افزایش داشته است. با تمام این تفاسیر به دلیل افزایش قیمتی که سهام گدنا در دو ماه گذشته داشته است می توان این سهام را پر پتانسیل برای رشد و پر ریسک ارزیابی کرد. با این حال با افق سرمایه گذاری بلند مدت ریسک این سهم کمتر از میان مدت به نظر می رسد.