به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402،  شاخص بورس  تهران 19 هزار و 969 واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 321 هزار و 348 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد  12 هزار و 746 واحدی در رقم 765 هزار و 187 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با افزایش 392 واحدی به رقم 29 هزار و 82 واحد رسید. شاخص هم وزن  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با رشد 3 هزار و 24 واحد به سطح 139 هزار و 227 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی به بازار سهام 

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  مثبت شد و 446 میلیارد تومان  پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.  

امروز نماد وبصادر (بانک صادرات) بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن 95 میلیارد تومان بود. پس از وبصادر، نمادهای ثجنوب، پی‌پاد و انرژی بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی  به نمادهای شپنا، خودرو و ثبهساز اختصاص داشت. 

بورس

نمادهای پیشران

امروز امروز قیمت سهام تمامی نمادهای دو گروه خودرو و ساخت قطعات و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری افزایش یافت و این دو گروه ریالی سبزترین گروه‌های بازار بودند. نمادهای میدکو، وبملت و شبندر نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای فارس، فملی و اپال بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای شگویا، انتخاب و بپاس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای کگهر، کتوکا و سرچشمه بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز ثبهساز بیشترین تراکنش را داشت و پی‌پاد و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، گدنا و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 41 هزار و 950 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 26 هزار و 384 میلیارد تومان بود که 63 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 17 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 11 هزار و 920 میلیارد تومان رسید. 

بورس

جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد دوبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 442 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، ثبهساز بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبصادر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و 49 میلیون و 97 هزار و 215 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبصادر تعلق داشت. دو نماد ثبهساز و خساپا  نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، 187 نماد صف خرید داشتند و 46 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 90 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 293 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 326 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس